Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Γιορτές µε προσφορές στην αγορά
Με το εορταστικό ωράριο των εµπορικών καταστηµάτων να αρχίζει αύριο Πέµπτη, η αγορά µπαίνει στην τελική ευθεία πριν από τη Μεγάλη Εβδοµάδα και τον εορτασµό του Πάσχα. Η µάχη για νακρατηθεί χαµηλάη τιµή του οβελία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ενώ τα καταστήµατα έχουν ήδη αρχίσει εορταστικές προσφορές, οι οποίες αναµένεται να κορυφωθούν την ερχόµενη εβδοµάδα.
Η οικονοµική κρίσηκαι η µείωση της κατανάλωσης έχουνδηµιουργήσει ένα αρνητικό κλίµα, το οποίο οι έµποροι ελπίζουν να καταφέρουν να ανατρέψουν διατηρώντας, όπως λένε, τις τιµές τωνπροϊόντων στα περσινά επίπεδα.
Στην αγορά των τροφίµων ήδη κτηνοτρόφοι και έµποροι παζαρεύουν για τις τιµές των αµνοεριφίων. Χθες, στη διαπραγµάτευση που έγινε στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, οι κτηνοτρόφοι της Βόρειας Ελλάδας ξεκαθάρισαν ότι δεν πρόκειται να πουλήσουν τα αµνοερίφια σε τιµές κάτω από 6,5 ευρώ το κιλό, επισηµαίνοντας ότι σε σχέση µε πέρσι το κόστος παραγωγής ήταν διπλάσιο. Αύριο Πέµπτη γίνεται στη ∆ράµα το µεγάλο παζάρι, όπου θα κλειστούν οι τελικές συµφωνίες. Αν και οι δύο πλευρές δεν έχουν συµφωνήσει, η κατάσταση που επικρατεί δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Οι εκτιµήσεις παραγόντων τηςαγοράς είναιότι και οι δύο πλευρές θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστεοι λιανικές τιµές να κυµανθούν στα περσινά επίπεδα, δηλαδή 10-11 ευρώ το κιλό για τα αµνοερίφια γάλακτος. Πάντωςήδη στην Κρήτη τα Κρητικά Μιτάτα(οµάδα 87 παραγωγών) προχώρησαν σε συµφωνία µε την Carrefourγια την πώληση 3.500 αρνιών στην τιµή των 6 ευρώ το κιλό.
ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του Ρέντη οι χονδρικές τιµές για τα αρνιά γάλακτος κυµαίνονταν χθες από7 έως και 7,5 ευρώ το κιλό, για τα ελληνικά αρνιά 12 έως 14κιλών από 6 έως και 6,5 ευρώ, τα κατσίκια από 7 έως και 7,8 ευρώ. Οσον αφορά τα εισαγωγής, τα ρουµανικά αρνιά πωλούνταν από 6,5 έως και 7 ευρώ το κιλό και τα προέλευσης FYROM από 5,5 έως και 5,8 ευρώ.
Στην υπόλοιπη αγορά οι επιχειρήσεις άρχισαν προσφορές σε µια προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές που το τελευταίο διάστηµα έχουν σχεδόν µηδενίσει τις αγορές τους. Με χάπενινγκ,δώρα και µειωµένες τιµές επιχειρούν αύξηση των πωλήσεών τους ενώ στη µάχη των προσφορών έχουν µπει και οι αλυσίδες σούπερ µάρκετπου ήδη έχουν παρουσιάσει τους εορταστικούς τιµοκαταλόγους τους.
ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ η έµφαση φέτος δίνεται στις τιµές των προϊόντων. Ετσι, όλες οι µεγάλεςαλυσίδες και οι βιοµηχανίες έχουν προχωρήσει σε µειώσεις τιµών κυρίως σε είδη που προτιµώνται για το εορταστικό τραπέζι όπως π.χ. κρασιά και αναψυκτικάπου φτάνουν έως και 15% ενώ την τιµητική τους έχουν και οι προσφορές σεπροϊόντα 2+1 και 1+1.
Οσο για τα εµπορικά καταστήµατα, οι επιχειρηµατίες προχώρησαν σε εκπτώσεις που φτάνουν σε ορισµένες περιπτώσεις ακόµακαι το 40%, όπως είναι τα έπιπλα εξωτερικού χώρου και τα είδηεξοχής ενώ και σε άλλα είδη όπως τα ένδυσης, υπόδησης και τα παιχνίδια µπορεί κάποιος να βρει φθηνότερεςτιµές έως και 20%.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα