Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Μειώνεται ο ΦΠΑ σε 20% και 10% αντίστοιχα. «Κλείδωσε» το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Tuesday May 31, 2011 09:30 AM

Με πολύ σκληρούς όρους «κλείδωσε» το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έως το 2015 με τη σύσταση ανεξάρτητου φορέα και την επίσπευση των κινήσεων σε μεγάλες εισηγμένες, ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα την κρίσιμη διετία 2012-2013.
Μειώνεται ο ΦΠΑ. «Κλείδωσε» το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα .

Με πολύ σκληρούς όρους «κλείδωσε» το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έως το 2015 με τη σύσταση ανεξάρτητου φορέα και την επίσπευση των κινήσεων σε μεγάλες εισηγμένες, ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα την κρίσιμη διετία 2012-2013.

«Ωρα μηδέν» για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο. Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα βρίσκονται στην τελική ευθεία και ίσως σήμερα να έχουμε οριστική κατάληξη και ανακοινώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», η κυβέρνηση πήρε το «πράσινο φως» για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από 23% σε 20% και από 13% σε 10% με στόχο να επιτευχθεί διακομματική συναίνεση, τουλάχιστον με τη ΝΔ, που θέτει ως προαπαιτούμενο τη μείωση της φορολογίας για να προσέλθει στο τραπέζι των συζητήσεων. Την ίδια, όμως, ώρα με πολύ σκληρούς όρους «κλείδωσε» το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έως το 2015, με τη σύσταση ανεξάρτητου φορέα και την επίσπευση των κινήσεων σε μεγάλες εισηγμένες ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα την κρίσιμη διετία 2012-2013.

Προς πώληση οδεύουν λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, ενώ εντός του Ιουνίου πωλείται πάση θυσία το 10% ίσως και το 16% του ΟΤΕ και ανοίγει ο δρόμος για μαζικές πωλήσεις κρατικών ακινήτων, καθώς έως το τέλος του έτους υπάρχει δέσμευση να έχουν οριστεί επακριβώς χρήσεις γης. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σε τηλεοπτική συνέντευξή του, ανέφερε ότι το αργότερο μέχρι την Τετάρτη θα έχει κλείσει η διαπραγμάτευση ευνοϊκά, ώστε να εκταμιευτεί κανονικά η πέμπτη δόση στα τέλη Ιουνίου.

Εκπληξη από ΦΠΑ
Σενάρια για τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από 23% στο 20% και από 13% στο 10% εξετάζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των σκληρών διαπραγματεύσεων με την τρόικα για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα δεν φαίνεται να έχει αντιρρήσεις στο να «χαμηλώσει» ο ΦΠΑ, μέτρο που εκτιμάται ότι θα δώσει μία «ανάσα» στην αγορά που πλήττεται από την ύφεση και τη μείωση της κατανάλωσης. Η απώλεια εσόδων που θα προκύψει στην περίπτωση μείωσης των συντελεστών του ΦΠΑ κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες προτείνεται να αντισταθμιστεί από τη μετάταξη των υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στον υψηλό. Tο σχέδιο για τη μείωση του ΦΠA

Στο 20% από 23%
Mείωση του κανονικού συντελεστή ΦΠA από 23% σε 20% που επιβάλλεται σε: ενδυση - υπόδηση, τηλεπικοινωνίες, παροχή υπηρεσιών, έπιπλα - είδη οικιακής χρήσης.

Στο 10% από 13%
Mείωση του χαμηλού συντελεστή ΦΠA από 13% σε 10% που επιβάλλεται σε: τρόφιμα, μη αλκοολούχα ποτά, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, εισιτήρια.

Υπηρεσίες εστίασης
Mετάταξη των υπηρεσιών εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης κ.α.) στον υψηλό συντελεστή ΦΠA. Eξετάζεται η μετάταξη στον υψηλό ΦΠA και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως των υπηρεσιών ανακαίνισης παλαιών κατοικιών κ.ά.


Πηγή Ημερησία
Δημόσιο: Ποιες πράξεις τιμωρούνται με απόλυση, πρόστιμο ή αργία
dhmosio_1Τον κατάλογο των 25 πειθαρχικών αδικημάτων, για τα οποία θα ελέγχονται οι δημόσιοι υπάλληλοι στα νέα ανεξάρτητα πειθαρχικά συμβούλια, περιλαμβάνει για πρώτη φορά αναλυτικά το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων λειτουργών.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Γ. Ραγκούσης, πρόκειται να εισαγάγει προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα το σχετικό νομοσχέδιο, στο οποίο προβλέπεται η ριζική αλλαγή του Πειθαρχικού Δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων. Τα πειθαρχικά αδικήματα είναι:
Πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην πατρίδα και τη δημοκρατία.
Κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, και οδηγίες.
Η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς νόμους.
Η απόκτηση ανταλλάγματος προς όφελος του ίδιου του υπαλλήλου ή τρίτου προσώπου, κατά την άσκηση των καθηκόντων του.
Η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας.
Η παράβαση της αρχής της αμεροληψίας.
Η παράβαση της υποχρέωσης εχεμύθειας.
Η σοβαρή απείθεια.
Η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων.
Η αδικαιολόγητη προτίμηση νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων.
Η άρνηση παροχής πληροφόρησης στους πολίτες και τις αρχές.
Η μη έγκαιρη απάντηση σε αναφορές πολιτών.
Η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων.
Η αδικαιολόγητη άρνηση προσέλευσης για ιατρική εξέταση.
Η άμεση ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχή σε δημοπρασία, την οποία διενεργεί επιτροπή, μέλος της οποίας είναι ο υπάλληλος ή η επιτροπή αυτή υπάγεται στην αρχή, στην οποία ο υπάλληλος υπηρετεί.
Η άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής που γίνεται δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, με σκόπιμη χρήση ανακριβών στοιχείων.
Η άρνηση σύμπραξης, συνεργασίας, χορήγησης στοιχείων ή εγγράφων κατά τη διεξαγωγή έρευνας, επιθεώρησης ή ελέγχου από Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τα ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου.
Η αδικαιολόγητα μη έγκαιρη σύνταξη ή η σύνταξη μεροληπτικής έκθεσης αξιολόγησης ή η σύνταξη έκθεσης με κρίσεις ή χαρακτηρισμούς που δεν εξειδικεύονται με αναφορά συγκεκριμένων στοιχείων.
Η άρνηση ή παρέλκυση εκτέλεσης υπηρεσίας.
Η χρησιμοποίηση τρίτων προσώπων για την απόκτηση υπηρεσιακής εύνοιας ή την πρόκληση ή ματαίωση εντολής της υπηρεσίας.
Η σύναψη στενών κοινωνικών σχέσεων με πρόσωπα, από την αντιμετώπιση των οποίων εξαρτώνται ουσιώδη συμφέροντα αυτών.
Η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή η παράνομη χρήση πράγματος, το οποίο ανήκει στην υπηρεσία.
Η παράλειψη δίωξης και τιμωρίας πειθαρχικού παραπτώματος.
Η άσκηση εργασίας ή έργου με αμοιβή χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας.
Η απλή απείθεια.
ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ
Πρόστιμα, αργία και απόλυση
Το σχέδιο νόμου περιγράφει την αυστηροποίηση των ποινών που προβλέπονται, οι οποίες φτάνουν μέχρι και την απόλυση μαζί με την επιβολή χρηματικών προστίμων μέχρι και 100.000 ευρώ για όσους υπαλλήλους καταδικαστούν. Παράλληλα προβλέπει την αύξηση του χρόνου παραγραφής από τα 5 στα 7 χρόνια και σε σημαντικές περιπτώσεις τα 10 χρόνια, αυτοδίκαιη αργία για όσους παραπέμπονται για δωροδοκία και επίσπευση των διαδικασιών για την έκδοση απόφασης.
Οι ποινές κλιμακώνονται ως εξής:
Εγγραφη επίπληξη.
Πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα μηνών.
Στέρηση του δικαιώματος για προαγωγή από ένα έως πέντε έτη.
Στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής για επιλογή προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από ένα έως πέντε έτη.
Αφαίρεση άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου.
Υποβιβασμός έως δύο βαθμούς.
Προσωρινή παύση από τρεις έως δώδεκα μήνες με πλήρη στέρηση των αποδοχών.
Οριστική παύση.
Δικαστές θα κρίνουν τους παραβάτες
Τα νέα πειθαρχικά συμβούλια θα έχουν πλειοψηφία δικαστές, χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των εργαζομένων. Τα πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια θα λειτουργούν αποκλειστικά για πειθαρχικές υποθέσεις. Πρόεδρος θα είναι δικαστής, τα 2 μέλη θα είναι είτε του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, είτε εν ενεργεία δικαστές και 2 μέλη θα είναι διευθυντές από άλλα υπουργεία κατόπιν κλήρωσης με ετήσια θητεία.
Οι πειθαρχικές κυρώσεις θα συνοδεύονται από «βαριές» οικονομικές καμπάνες.
Οταν επιβάλλεται οριστική παύση για οικονομικά θέματα ή για ανάρμοστη συμπεριφορά, προβλέπεται επιπλέον χρηματική ποινή 10.000-100.000 ευρώ. Οσοι παραπέμπονται για δωροδοκία και υπεξαίρεση, μέχρι την έκδοση δικαστικής απόφασης θα παύουν να εργάζονται. Η πειθαρχική ποινή στις περιπτώσεις που αυτή επιβλήθηκε σε υπάλληλο που βρίσκεται στο κατώφλι της συνταξιοδότησης μετατρέπεται σε οικονομική, όταν αυτός περάσει στη συνταξιοδότηση.
Πειθαρχικό αδίκημα θα είναι και η μη ανάρτηση ή μη έγκαιρη ανάρτηση όλων των πράξεων στη Δι@ύγεια για τον υπάλληλο που έχει την ευθύνη για την ανάρτηση και συνεπάγεται τη στέρηση του δικαιώματος προαγωγής.
ΠΗΓΗ: Έθνος
ΙΧ: Τα 3 σενάρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2012
ix_2Ριζικά αναμένεται να αλλάξει για ακόμη μία φορά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξήσεων που έχουν ήδη εξαγγελθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Παράλληλα οι κυβερνητικές εξαγγελίες επιβεβαίωσαν πλήρως το δημοσίευμα της “ΗτΣ” για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας του 2012 ώστε να περιοριστεί η “μαύρη τρύπα” στα δημοσιονομικά έσοδα ενισχύοντάς τα με περίπου 350 εκατ. ευρώ...
Το θέμα ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εντελώς καθώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει οι εξής προτάσεις, με επικρατέστερη την πρώτη, που αφορούν:
Οριζόντια αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε όλα τα ΙΧ κατά 20%
Αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998 και αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010.
Αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
Οι προτάσεις που αφορούν στα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων είναι ανάλογες εκείνων των ΙΧ.
Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας αν ισχύσει τελικά σε όλα τα ΙΧ τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος έχει εκδοθεί πριν τις 31/10/2010 ενώ σε όσα η 1η άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 τότε η επιβάρυνση κυμαίνεται από τουλάχιστον 15 έως και 240 ευρώ αντίστοιχα.
Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Ολα τα παραπάνω να υπενθυμίσουμε πως διαδραματίζονται σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς με την εξαγγελία αύξησης των Τελών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως οι τράπεζες τον Ιούνιο αναμένονταν να κάνουν το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά αυτοκινήτου τότε σύμφωνα με όσα εκτιμούν αναλυτές του κλάδου έρχεται μεγάλη λαίλαπα!
Ωστόσο πέραν όλων των άσχημων συνεπειών για τους εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ στα νέα μέτρα προμηνύεται και κάτι ευχάριστο που αφορά στην άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο μετά την εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης “ανοίγει” και ουσιαστικά το δρόμο της άρσης και σίγουρα όσοι αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο θα μειώσουν κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους...
Μάλιστα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.
Πάγωσε η αγορά ΙΧ
Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να “παγώσει” κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου. Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 ΙΧ!
ΣΕΑΑ: Αποκλείονται από την ιδιωτική μετακίνηση οι πολίτες!
O γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος ανάφερε στην “ΗτΣ” πως: “Πρέπει καταρχήν να τονιστεί ότι στη χώρα μας η αγορά και χρήση του αυτοκινήτου φορολογείται ήδη βαρύτατα. Πριν την οικονομική κρίση εφαρμοζόταν ήδη υψηλή φορολογία (Τέλος Ταξινόμησης, ειδικός ετήσιος φόρος κα.), ενώ τα μέτρα που λήφθηκαν λόγω της κρίσης διεύρυναν εξαιρετικά τα φορολογικά βάρη, μέσω της επιβολής του φόρου πολυτελείας, των πολλαπλών αυξήσεων στα καύσιμα και στο ΦΠΑ, αλλά και των αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας. Είναι απόλυτα βέβαιο πλέον ότι έχουν εξαντληθεί οι φοροδοτικές δυνατότητες και εκτός του ότι οδηγούνται σε αδιέξοδο δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου, δημιουργείται σοβαρότατο κοινωνικό ζήτημα, αφού έμμεσα αποκλείονται από την ιδιωτική μετακίνηση πολίτες που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους για εντελώς πραγματικές ανάγκες, όπως για τη μεταφορά της οικογένειας τους, την εργασία σε απόσταση, τις επαγγελματικές δραστηριότητες κα. Είναι γνωστό ότι το αυτοκίνητο εισφέρει σοβαρότατα στους προϋπολογισμούς των περισσότερων κρατών, όμως στη χώρα μας η φορολογία στα καύσιμα και στα τέλη κυκλοφορίας υπερβαίνει πλέον σαφώς τις εισοδηματικές δυνατότητες. Τυχόν νέες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, μετά από αυτές που ίσχυσαν το περασμένο φθινόπωρο, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, δεν θα επαληθεύσουν τις προσδοκίες για αύξηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων. Όπως συνέβη με τις αυξήσεις στα καύσιμα, που οδήγησαν σε πτώση της κατανάλωσης πλέον του 20%, αλλά και ακριβώς όπως συνέβη το φθινόπωρο του 2009, όταν λόγω των τότε αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινήτων οδηγήθηκαν εκτός κυκλοφορίας, η διαρροή εσόδων θα υπερκαλύψει την αύξηση που θα εφαρμόσει στα υπόλοιπα οχήματα. Σχετικά άλλωστε, έχει τεκμηριώσει και επανειλημμένα επικοινωνήσει ο ΣΕΑΑ στις αρμόδιες αρχές. Ανάλογα θα είναι τα αποτελέσματα και σε τυχόν αύξηση του φόρου πολυτελείας (που επιβάλλεται στην αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας πλέον των € 20.000), αφού πλέον κυριολεκτικά θα μηδενιστούν τα ελάχιστα έσοδα που προσφέρουν οι περιορισμένες πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων. Έσοδα που πρέπει να υπενθυμιστεί ότι υπολείπονται κατά πολύ αυτών που εισπράττονταν πριν την επιβολή του φόρου πολυτελείας.”.
ΣΕΕΑΕ: Ωρολογιακή βόμβα η απροσδιόριστη αύξηση των Τελών
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης ανέφερε στην “ΗτΣ”: “Η ανακοίνωση περί αύξησης των Τελών Κυκλοφορίας το 2012 χωρίς να προσδιορίζονται ποσοστιαία αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα για ολόκληρο τον κλάδο. Πλέον οι καταναλωτές πέραν της έλλειψης ρευστότητας και μη γνωρίζοντας τι μέλλει γενέσθαι με τα Τέλη ακυρώνουν ακόμη και κάθε σκέψη που είχαν ώστε να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο. Από την άλλη μεριά η απόσυρση ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, τα συνεργεία φυτοζωούν και η μόνη πηγή εσόδων για τους επαγγελματίες του κλάδου που είχε απομείνει ήταν η αγορά του μεταχειρισμένου ΙΧ. Πλέον ούτε αυτή η πηγή εσόδων υπάρχει και θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε για νέο γύρο λουκέτων στα καταστήματα ενώ χιλιάδες υπάλληλοι θα οδηγηθούν στην ανεργία. Τέλος πιστεύω πως μεγάλη έξαρση θα γνωρίσει η μαύρη εργασία (παράνομα συνεργεία, πωλήσεις ΙΧ μέσω Web) αλλά και η φοροδιαφυγή...”.
Πετρελαιοκίνηση
Μπορεί τα νέα μέτρα της κυβέρνησης να θίγουν για ακόμη μία φορά του ιδιοκτήτες ΙΧ ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης αναμένεται να ανάψει το “πράσινο” φως για άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.
Από την άλλη μεριά η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης αποτελεί μείζον θέμα για τους αγρότες, κάποιες μεταφορικές εταιρείες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που παρανόμως χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης στα ρεζερβουάρ τους.
Αλλωστε αν κανείς παρατηρήσει την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης όταν πλησιάζει η λήξη της διάθεσής του νομίζει κανείς πως ζούμε σε μια χώρα όπου και το καλοκαίρι βιώνουμε πολικές θερμοκρασίες...
Πάντως το φετινό καλοκαίρι μάλλον θα είναι το τελευταίο που γέμισαν τις δεξαμενές τους με φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης οι επιτήδειοι αγρότες και επαγγελματίες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής ώστε να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους γλιτώνοντας χιλιάδες ευρώ ενώ από την άλλη μεριά το κράτος να αναζητά επιπλέον έσοδα από τους απλούς φορολογούμενους πολίτες...
Τέλη Κυκλοφορίας 2012 (Με 1η άδεια έως 31/10/2010) *
Κυβικά 2011 2012 (+20%) Διαφ. ευρώ
Έως 300 κ.εκ. 20 € 24 4
Από 301 έως 785 κ.εκ. 50 60 10
Από 786 έως 1.071 κ.εκ. 110 132 22
Από 1.072 έως 1.357 κ.εκ. 120 144 24
Από 1.358 έως 1.548 κ.εκ. 220 262 42
Από 1.549 έως 1.738 κ.εκ. 240 288 48
Από 1.739 έως 1.928 κ.εκ. 270 324 54
Από 1.929 έως 2.357 κ.εκ. 600 720 120
Από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. 800 960 160
Από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. 1000 1.200 200
Από 4.001 και άνω 1.200 1.440 240
* Υπολογισμένα με αύξηση 20% σε όλες τις κατηγορίες
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/11/2010. Το ποσό των τελών υπολογίζεται ως το γινόμενο των γρ./χλμ. CO2 του οχήματος επί το εκάστοτε ποσό κάθε κλίμακας.
Εκπομπές CO2 2011 2012 (20%) Διαφ. Ευρώ
Από 0 έως 100 γρ.CO2/χλμ. 0 € 0 0
Από 101 έως 120 γρ.CO2/χλμ. 0,80 € 0,96 0,16
Από 121 έως 140 γρ.CO2/χλμ. 1,00 € 1,20 0,20
Από 141 έως 160 γρ.CO2/χλμ. 1,50 € 1,80 0,30
Από 161 έως 180 γρ.CO2/χλμ. 2,00 € 2,40 0,40
Από 181 έως 200 γρ.CO2/χλμ. 2,25 € 2,70 0,45
Από 201 έως 250 γρ.CO2/χλμ. 2,50 € 3,00 0,50
Από 251 γρ.CO2./χλμ. και άνω 3,00 € 3,60 0,60
Πως διαμορφώθηκαν τα Τέλη Κυκλοφορίας από το 2001 έως και 2010
Κυβισμός 2001 2002-2004 2005-2008 2009 2010
Εως 300 κ.εκ. 4.000 δρχ. 13 ευρώ 15 ευρώ 18 ευρώ 0-168 ευρώ
301-785 10.000 33 38 46 28-196
786-1.357 25.000 81 93 112 94-262
1.358-1.928 45.000 146 168 202 184-352
1.929-2.358 100.000 323 372 446 578-1.030
2.359 και άνω 130.000 420 483 580 712-1.530
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Φοροδάνεια για να εξοφλήσετε το Δηµόσιο
forodaneiaΕιδικά δάνεια για την πληρωµή των φόρων και των οφειλών προς το Δηµόσιο διαθέτουν πλέον οι τράπεζες, ενώπαράλληλα κάνουν και διευκολύνσεις µέσω πιστωτικών καρτών, καθώςολοένα και περισσότεροι πελάτες τους αναζητούντρόπους για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς το Δηµόσιο.
Τα λεγόµενα φοροδάνεια επιστρέφουν στην επικαιρότητα προσφέροντας χαµηλότερο επιτόκιο,ενώ παράλληλα, χρησιµοποιώντας πλαστικό χρήµα,οι πελάτεςµπορούν να εξοφλήσουν τιςυποχρεώσεις τους έναντι του Δηµοσίου µεµέχρι και 12 δόσεις.
Συγκεκριµένα,αυτήντη στιγµή δύο τράπεζες,η Πειραιώς και η Eurobank, δίνουν τηδυνατότητα πληρωµήςτων οφειλών προς το Δηµόσιο σε έως και 12 άτοκες δόσεις, σεόσους χρησιµοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα.
Εντούτοις, θα πρέπει να σηµειωθεί ότιη πληρωµή είναι άτοκη µόνοστην περίπτωση πουεξοφληθεί ολόκληρο το ποσόκάθε µήνα.Αν όχι, η δόση επιβαρύνεται µετσουχτερά επιτόκια, που φτάνουν ακόµη και το 20%.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ.
Για όσους πάλιδεν διαθέτουν πιστωτική ή πρέπει να πληρώσουν µεγαλύτερες οφειλές, τα φοροδάνεια είναι µια ειδική κατηγορία χορηγήσεων, τα οποία απευθύνονται σε φορολογούµενους (είτε ιδιώτες είτεεπιχειρήσεις) και έχουν ως σκοπό να διευκολύνουν την αποπληρωµή οφειλών από φόρους, πρόστιµα και άλλες υποχρεώσεις.
Είτε πρόκειται για ιδιώτες είτε για ελεύθερους επαγγελµατίεςή επιχειρήσεις, οιπάσης φύσεωςενδιαφερόµενοι µπορούν να απευθυνθούν στις περισσότερες τράπεζες οι οποίες διαθέτουντα σχετικά προϊόντα. Μάλιστα, όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, τα δάνεια αυτού του τύπου γνώρισαν σηµαντική άνοδο τους τελευταίους µήνες του 2010.
Και αυτό γιατί πολλοί χρειάστηκαν ρευστότητα λόγω της ανάγκης για πληρωµή του φόρου εισοδήµατος, ενώ την ίδια στιγµή αρκετοί στράφηκαν στις τράπεζες προκειµένου να χρηµατοδοτήσουν την αποπληρωµή της περαίωσης.
Βέβαια, θα πρέπει να σηµειωθεί ότι τα δάνεια αυτού του τύπου δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς έκαναν για πρώτη φορά την εµφάνισή τους πριν από µία δεκαετία,επιτρέποντας στουςφορολογούµενους να έχουν πρόσβαση στοντραπεζικό δανεισµό, ώστε να καλύψουν άµεσα τα χρέη τους προς το Δηµόσιο. Εντούτοις,µε τα σηµερινά δεδοµένα, σύµφωνα µε τους τραπεζί τες, έχουν γίνει ιδιαίτερα δηµοφιλή, καθώς πολλοί είναι πλέον εκείνοι που δενέχουν τα µετρητά για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς την Εφορία.
Στην πραγµατικότητα πάντως, τα φοροδάνεια δεν είναι τίποτε άλλο παρά καταναλωτικά δάνεια, µετη διαφορά όµωςότι ενσωµατώνουν µια σειρά από ευνοϊκούςόρους, οι οποίοι τα κάνουν πιο δελεαστικά προς τους υποψήφιους δανειολήπτες.
Ο πρώτος και βασικότερος δεν είναι άλλος απότο κόστος τουχρήµατος. Δηλαδή, το µέσο επιτόκιο ενός φοροδανείου είναι σαφώς χαµηλότερο από ένα απλό, καταναλωτικό δάνειο.
ΟΙ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ. Σε απόλυτες τιµές, κατά µέσο όρο ο φορολογούµενος - δανειολήπτης επιβαρύνεται µε ονοµαστικό επιτόκιο της τάξης του 9%, όταν για ένα συνηθισμένο καταναλωτικό δάνειο ο πελάτης τηςτράπεζας θα πρέπει να πληρώσει επιτόκιο της τάξης του 12% µε 13%.
Παράλληλα, στην περίπτωσηπου ο δανειολήπτης είναιδιατεθειµένος να προσηµειώσεικάποιο περιουσιακό τουστοιχείο, τοεπιτόκιο µειώνεται ακόµη περισσότερο, ξεκινώντας από το5,7%.
Ως προς το ύψος του δανείου, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν εξασφαλίσεις, φτάνειµέχρι τα 40.000 ευρώ – ή το σύνολο του ποσού – ενώ αν προσηµειωθούν περιουσιακά στοιχεία µπορεί να αυξηθεί.
Αντίστοιχα, η διάρκεια αρχίζει από τον έναν χρόνο και µπορεί να ξεπεράσει τα 10 ανάλογα µε την επιθυµία του δανειολήπτη.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα
Μηνιαίο χαράτσι €462 από τα νέα μέτρα
papakwnstantinouMηνιαίες απώλειες της τάξης των 462 ευρώ κατά μέσον όρο ή 5.550 ευρώ τον χρόνο για 4 εκατομμύρια νοικοκυριά προκαλεί το νέο "κοκτέιλ" μέτρων που περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο για την περίοδο 2011-2015.
Στις βασικές κατηγορίες πολιτών που θα πληγούν περιλαμβάνονται οι χαμηλόμισθοι και οι συνταξιούχοι, και όσοι λαμβάνουν σήμερα κοινωνικά επιδόματα, εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, φορολογούμενοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ και όλοι οι καταναλωτές λόγω του κύματος ανατιμήσεων.
Οι αυξήσεις στους άμεσους και έμμεσους φόρους, οι περικοπές σε κοινωνικές παροχές, επιδόματα και συντάξεις καθώς και η συρρίκνωση των αποδοχών λόγω και του πληθωρισμού έχουν σαν αποτέλεσμα το εισόδημα ενός μέσου νοικοκυριού να μειωθεί κατά 23%.
Οι τρεις κύριες πηγές της οικονομικής αιμορραγίας έχουν να κάνουν με:
Tη φορολογία που σύμφωνα με τους στόχους του προγράμματος θα διογκωθεί κατά 8,497 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015 πράγμα που σημαίνει ότι ανά νοικοκυριό η μηνιαία αφαίμαξη από τους άμεσους και έμμεσους φόρους διαμορφώνεται στα 177 ευρώ και η ετήσια στα 2.125 ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του προγράμματος η φορολογία στο εισόδημα, στα ακίνητα και άλλες πηγές θα αυξηθεί κατά 3,012 δισ. ευρώ στη διάρκεια της περιόδου 2011-2015 και θα διαμορφωθεί ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 9,1% το 2015 έναντι 8,8% το 2010. Αισθητά μεγαλύτερη αύξηση κατά 5,485 δισ. ευρώ καταγράφεται στους έμμεσους φόρους (ΦΠΑ, φόροι κατανάλωσης σε καύσιμα, ποτά, τσιγάρα, τέλη κυκλοφορίας κ.α) που το 2015 θα ανέλθουν στα 36,790 δις. ευρώ από 31,305 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι. (ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 14,3% από 13,5%).
Mηνιαίες απώλειες της τάξης των 462 ευρώ κατά μέσον όρο ή 5.550 ευρώ τον χρόνο για 4 εκατομμύρια νοικοκυριά προκαλεί το νέο "κοκτέιλ" μέτρων που περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο για την περίοδο 2011-2015.
Στις βασικές κατηγορίες πολιτών που θα πληγούν περιλαμβάνονται οι χαμηλόμισθοι και οι συνταξιούχοι, και όσοι λαμβάνουν σήμερα κοινωνικά επιδόματα, εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, φορολογούμενοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ και όλοι οι καταναλωτές λόγω του κύματος ανατιμήσεων.
Οι αυξήσεις στους άμεσους και έμμεσους φόρους, οι περικοπές σε κοινωνικές παροχές, επιδόματα και συντάξεις καθώς και η συρρίκνωση των αποδοχών λόγω και του πληθωρισμού έχουν σαν αποτέλεσμα το εισόδημα ενός μέσου νοικοκυριού να μειωθεί κατά 23%.
Οι τρεις κύριες πηγές της οικονομικής αιμορραγίας έχουν να κάνουν με:
Tη φορολογία που σύμφωνα με τους στόχους του προγράμματος θα διογκωθεί κατά 8,497 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015 πράγμα που σημαίνει ότι ανά νοικοκυριό η μηνιαία αφαίμαξη από τους άμεσους και έμμεσους φόρους διαμορφώνεται στα 177 ευρώ και η ετήσια στα 2.125 ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του προγράμματος η φορολογία στο εισόδημα, στα ακίνητα και άλλες πηγές θα αυξηθεί κατά 3,012 δισ. ευρώ στη διάρκεια της περιόδου 2011-2015 και θα διαμορφωθεί ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 9,1% το 2015 έναντι 8,8% το 2010. Αισθητά μεγαλύτερη αύξηση κατά 5,485 δισ. ευρώ καταγράφεται στους έμμεσους φόρους (ΦΠΑ, φόροι κατανάλωσης σε καύσιμα, ποτά, τσιγάρα, τέλη κυκλοφορίας κ.α) που το 2015 θα ανέλθουν στα 36,790 δις. ευρώ από 31,305 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι. (ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 14,3% από 13,5%).
Με βάση τα παραπάνω οι συνολικές ετήσιες απώλειες ανά νοικοκυριό διαμορφώνονται στο ποσό των 5.550 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι οικογένεια με δύο εργαζόμενους και ετήσιο εισόδημα 24.000 ευρώ (1.000 ευρώ μηνιαίως ο καθένας) θα χάσει το 23% του εισοδήματός της.
ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΚΑΜΠΑΝΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2011 - 2015
2.500.000 φορολογούμενοι θα πάνε για πρώτη φορά στην Eφορία
Φορολογούμενοι με μηνιαίες αποδοχές μέχρι 666 ευρώ λόγω της μείωσης του αφορολόγητου ορίου των 12.000 ευρώ θα υποχρεωθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν φόρο ενώ μέχρι σήμερα ήταν αφορολόγητοι.
Κατά μέσο όρο ο καθένας από αυτούς με βάση το επικρατέστερο σενάριο που προβλέπει συρρίκνωση του αφορολόγητου τουλάχιστον στα 8.000 ευρώ και επιβολή συντελεστή 10% για το τμήμα από τα 8.000 μέχρι τα 12.000 ευρώ θα επιβαρυνθεί με ετήσιο φόρο 400 ευρώ που οι μισθωτοί θα πληρώνουν κάθε μήνα μέσω της αυξημένης παρακράτησης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ), πιθανότατα από τον Ιούλιο.
Μάλιστα η παρακράτηση φόρου θα είναι αυξημένη όχι μόνο κατά το ποσό που θα απαιτείται για το μειωμένο αφορολόγητο αλλά κατά το διπλάσιο για να καλυφθεί η διαφορά από το ποσό που δεν παρακρατήθηκε το πρώτο εξάμηνο. Επισημαίνεται ότι ανάλογη αύξηση φόρου θα έχουν και εκείνοι που έχουν εισοδήματα πάνω από το όριο των 12.000 ευρώ.
Ετσι φορολογούμενος με εισόδημα 20.000 που σήμερα επιβαρύνεται με φόρο 1.680 ευρώ, με το μειωμένο αφορολόγητο στα 8.000 ευρώ και συντελεστή 10% ο φόρος θα αυξηθεί κατά 400 ευρώ και θα διαμορφωθεί στα 2.080 ευρώ.
800.000 φορολογούμενοι θα χάσουν φοροαπαλλαγές
Οι πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι για εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ θα υπάρξει ψαλίδισμα των φοροαπαλλαγών για τόκους στεγαστικών δανείων, νοσήλια, ιατρικές δαπάνες, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα και άλλες δαπάνες και ολοσχερή κατάργησή τους για εισοδήματα υψηλότερα των 60.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό συζητείται και το ενδεχόμενο περικοπής ή και ακύρωσης του πρόσθετου αφορολόγητου ποσού που ισχύει σήμερα για τα παιδιά. Οσον αφορά στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, το σχέδιο προβλέπει ότι για την αναγνώριση των φοροαπαλλαγών θα λαμβάνονται υπόψη το ύψος του ετήσιου δηλωθέντος εισοδήματος αλλά και εκείνου που προκύπτει από τα τεκμήρια διαβίωσης. Αν ο φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα 20.000 ευρώ, αλλά αυτό που προκύπτει από τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ανέρχεται στα 30.000, τότε ως κριτήριο για τις φοροαπαλλαγές θα λαμβάνεται υπόψη το τεκμαρτό και όχι το δηλωθέν εισόδημα.
500.000 νοικοκυριά θα χάσουν κοινωνικά επιδόματα
Νοικοκυριά που λαμβάνουν σήμερα επιδόματα, επιδοτήσεις και παροχές θα χάσουν μέρος ή ολόκληρο το ποσό λόγω της θέσπισης αυστηρών εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τη χορήγησής τους. Το σενάριο προβλέπει ότι το εισοδηματικό κατώφλι θα πέσει κοντά στο όριο της φτώχειας, που είναι σήμερα 6.000 ευρώ για νοικοκυριό με ένα άτομο και 12.000 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά.
Επιπρόσθετα στα κριτήρια χορήγησης θα λαμβάνονται υπόψη τα τεκμαρτά εισοδήματα και τα περιουσιακά στοιχεία. Ειδικά για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας θα λαμβάνονται υπόψη η διάρκεια της απασχόλησης, δηλαδή αν πρόκειται για εποχική απασχόληση τεσσάρων - πέντε μηνών ή για σταθερή εργασία καθώς και αν ο άνεργος έχει ξαναπάρει επιδότηση στο παρελθόν.
Κύκλοι του υπουργείου υπογράμμιζαν πως δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι ίδιες ρυθμίσεις για τον εποχικά εργαζόμενο που ασφαλίζεται για 4 μήνες και παίρνει το επίδομα με κάποιον που απολύεται μετά από 20 έτη δουλειάς και γράφεται για πρώτη φορά στον ΟΑΕΔ. Νέα και αυστηρότερα εισοδηματικά και άλλα κριτήρια θα τεθούν και για τη χορήγηση επιδομάτων και παροχών (Εργατική Εστία, Εργατική Κατοικία, ΕΚΑΣ, πολυτεκνικά επιδόματα κ.ά.) στα οποία περιλαμβάνεται η αύξηση των απαιτούμενων ενσήμων αλλά και η εισαγωγή ανώτερου ορίου για τη καταβολή των παροχών.
150.000 ιδιοκτήτες θα πληρώσουν για πρώτη φορά Φόρο Ακίνητης Περιουσίας
Η σχεδιαζόμενη αύξηση των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων και η μείωση του σημερινού ατομικού αφορολόγητου ορίου των 400.000 ευρώ πιθανότατα στις 200.000 ευρώ, θα έχει σαν αποτέλεσμα 150.000 ιδιοκτήτες ακινήτων να πληρώσουν για πρώτη φορά ΦΑΠ. Υψηλότερο φόρο θα κληθούν να καταβάλουν και όσοι αποκτήσουν ακίνητο καθώς πέραν της αύξησης των αντικειμενικών τιμών εξετάζεται και η μείωση των αφορολόγητων ορίων για την απόκτηση πρώτης κατοικίας με αγορά, δωρεά, κληρονομιά ή γονική παροχή, από τις 200.000 ευρώ στις 100.000-150.000 ευρώ για κάθε άγαμο και από τις 250.000 στις 150.000-200.000 ευρώ για κάθε έγγαμο φορολογούμενο.
Σε δύο δόσεις
Ψάχνουν ποιοι θα πληρώσουν 4,6 δισ.
Επώδυνα μέτρα ύψους 12,160 δισ. ευρώ, που είτε έχουν εξαγγελθεί αλλά δεν έχουν ακόμα εξειδικευτεί είτε αναζητούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα.
Το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει καταλήξει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις για το ποιες απαλλαγές και εξαιρέσεις και υπό προϋπόθεση θα περικοπούν καθώς και για τις νέες έκτακτες εισφορές, μέτρα από τα οποία φέτος προσδοκώνται έσοδα 770 εκατ. ευρώ και συνολικά 3,219 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Το επικρατέστερο πάντως σενάριο προβλέπει ότι η εισφορά στα ακίνητα θα αφορά κατοικίες σε περιοχές με υψηλή αντικειμενική αξία πάνω από 3.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ανεξαρτήτως εμβαδού.
Για τα αυτοκίνητα η εισφορά θα είναι μια παραλλαγή του ετήσιου ειδικού φόρου που επιβλήθηκε το 2010 και αφορούσε αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών και κυμαινόταν από 150 έως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για την έκτακτη εισφορά στα σκάφη αναψυχής που αφορούσε σκάφη άνω των 10 μέτρων για μηχανοκίνητα και άνω των 15 μέτρων για ιστιοφόρα και που ανάλογα με το μήκος του σκάφους έφθανε τα 1.300 ευρώ ανά μέτρο.
Συντελεστές
Αγνωστοι παραμένουν οι συντελεστές και η φορολογητέα βάση επιβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα μη αλκοολούχα ποτά και στο φυσικό αέριο, το ποσοστό αύξησης των τελών κυκλοφορίας και του φόρου στον καπνό καθώς και τα αγαθά και υπηρεσίες που θα μεταταγούν από τον συντελεστή ΦΠΑ 13% στο 23%.
Ουδείς είναι σε θέση να εντοπίσει τα μέτρα που κρύβονται πίσω από τον όρο "ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης" που σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών θα αποφέρει έσοδα 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Κυκλοφορούν σενάρια για νέα ευνοϊκή ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο και για ένταξη στην περαίωση των φορολογούμενων που είχαν εξαιρεθεί.
Πέραν των παραπάνω και σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών βρίσκονται στον αέρα μέτρα ύψους 1,6 δισ. ευρώ για φέτος και άλλα 3 δισ. ευρώ για την περίοδο 2012-2015.
ΠΗΓΗ: Έθνος