Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Μόνο το 20% θα πληρώσει επιπλέον φόρο
Μόνο ένας στους πέντε φορολογούμενους θα πληρώσει φέτος πρόσθετο φόρο, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία για την εκκαθάριση 4.043.300 δηλώσεων.
Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα και της 9ης παρτίδας των 316.685 εκκαθαριστικών, τα οποία τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν να ταχυδρομούνται από τη ΓΓΠΣ στους φορολογούμενους (για να ολοκληρωθεί η φετινή διαδικασία απομένει ακόμη η επεξεργασία περίπου 1,5 εκατ. δηλώσεων).

ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ. Γίνεται φανερό ότι τα έσοδα έχουν υποστεί μεγάλο πλήγμα από το φορο-μπόνους που παρείχε ο νόμος σε όσους συγκέντρωναν παραπάνω αποδείξεις από αυτές που απαιτούνταν για την οικοδόμηση του αφορολόγητου ορίου, καθώς όχι μόνο είναι αυξημένες οι επιστροφές φόρου, αλλά και οι φορολογούμενοι που θα λάβουν πιστωτικό εκκαθαριστικό είναι πολύ περισσότεροι έναντι της περυσινής περιόδου.
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των 4 εκατ. εκκαθαριστικών, 1,529 εκατ. είναι πιστωτικά (37,8%), 1,705 εκατ. είναι μηδενικά (42,12%) και μόνο 810.780 είναι χρεωστικά (20,05%). Με βάση τα παραπάνω, το Δημόσιο θα εισπράξει φόρο 941,5 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα
Αυθαίρετα: Πρόστιμα πολλών ταχυτήτων
Σειρά από αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα θα φέρει ο Γ. Παπακωνσταντίνου όπως δήλωσε χθες σε συνέντευξή του.
Προανήγγειλε την καθιέρωση διαφοροποιημένων προστίμων, με τη μείωσή τους σε περιοχές με χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες και πρόβλεψη για να δοθούν στα ασφαλιστικά ταμεία ένα μέρος από τις εισπράξεις, έναντι των εισφορών που έχασαν.
Αναλυτικότερα, για τα αυθαίρετα ο κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι «η διαφοροποίηση των προστίμων με μείωσή τους σε ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές με χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες, πρώτες κατοικίες (και αφορούν) σε μεσαία και χαμηλά εισοδήματα».
Πρόστιμα
Παράληλλα όμως είπε ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα εκεί που πραγματικά έχουν γίνει αυθαρεσίες. Σχετικά με τις διαφυγούσες εισφορές στο ΙΚΑ, ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι έχει τεθεί θέμα από το αρμόδιο υπουργείο και ότι γίνονται συζητήσεις προκειμένου να υπάρξει πρόβλεψη να πάρουν τα ασφαλιστικά ταμεία κάποιες από τις εισφορές και ένα τμήμα από τις εισπράξεις που θα γίνουν.
Για την προκαταρκτική προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης και λειτουργίας των τεσσάρων μονάδων διαχείρισης απορριμάτων στην Αττική ο υπουργός είπε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, αξίας σχεδόν 500 εκατ. ευρώ που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων και υπογράμμισε ότι είναι ανοικτός στις σύγχρονες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της καθαρής καύσης. Είπε ακόμα ότι θα γίνει διάλογος με τους φορείς της Κερατέας, τονίζοντας ότι υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Ηλεκτρονικός «πόλεμος» κατά των φοροφυγάδων
Κοντά στη δημοσιοποίηση των στοιχείων μεγάλων φοροφυγάδων βρίσκεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που συνεργάζεται για το θέμα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Η κυβέρνηση, μετά από την εντατική εργασία του προηγούμενου έτους, έχει πλέον στοιχεία για τους φοροφυγάδες, ενώ έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και υπάρχει η πολιτική βούληση για δημοσιοποίηση των στοιχείων, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει συνεννόηση και συντονισμός με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος απαντώντας σε ερωτήσεις για τις εξελίξεις στο ζήτημα της φοροδιαφυγής.
Για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό στην οποία συμμετείχαν οι κκ. Ε. Βενιζέλος, Μ. Παπαϊωάννου, Χ. Παπουτσής, Γ. Καπελέρης και Ι. Διώτης.
Σημειώνεται ότι η "χρυσή τομή" που αναζητά η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αφορά και όσους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν διοχετεύσει, φοροδιαφεύγοντας, διάφορα χρηματικά ποσά στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη εξετάστηκε η καλύτερη, ταχύτερη και ευρύτερη συνεργασία των φοροδιωκτικών αρχών με το υπουργείο Οικονομικών αλλά και τις τράπεζες.
Ειδικότερα εξετάστηκε η δυνατότητα πρόσβασης της οικονομικής αστυνομίας στα δεδομένα του υπουργείου Οικονομικών για να επιτευχθεί ο συντονισμένος έλεγχος του φορολογικού εγκλήματος.
Επίσης, εξετάστηκαν τρόποι για την επίτευξη των βέλτιστων αποτελεσμάτων στην δίωξη του οικονομικού -εν προκειμένω- ηλεκτρονικού εγκλήματος, αλλά και οι απαραίτητες ρυθμίσεις που πρέπει να επέλθουν στον εφαρμοστικό νόμο, ώστε η οικονομική αστυνομία να μπορεί να ζητά την συνδρομή των τραπεζών - σε σχέση με το απόρρητό τους - στην περίπτωση που διαπιστώνονται φορολογικές παραβάσεις.
ΠΗΓΗ: Έθνος
Κόβονται φοροαπαλλαγές, αλλάζουν φορολογικοί συντελεστές
Περικοπές ακόμα και κατάργηση εκατοντάδων φοροαπαλλαγών και αλλαγές στους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ περιλαμβάνει το κυβερνητικό σχέδιο για το νέο φορολογικό σύστημα που θα ανακοινωθεί τον Οκτώβριο και θα ισχύσει από το 2012.
Την ίδια ώρα οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών μελετούν κωδικό προς κωδικό το ΦΠΑ στον κλάδο της εστίασης προκειμένου να εξαιρέσουν κατηγορίες καταστημάτων και επιχειρήσεων από την αύξηση του ΦΠΑ στο 23% που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου
Στίγμα προθέσεων για τις σχεδιαζόμενες φορολογικές ανατροπές έδωσε ο υπουργός Επικρατείας Ηλίας Μόσιαλος δηλώνοντας ότι επανεξετάζονται οι 980 φοροαπαλλαγές, οι φορολογικοί συντελεστές, μεταξύ των οποίων και ορισμένοι συντελεστές του ΦΠΑ αλλά και τα αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Σύμφωνα με πληροφορίες τα σχέδια του οικονομικού επιτελείου προβλέπουν ψαλίδισμα των φόρο-εκπτώσεων για μεσαία εισοδήματα και πλήρη κατάργηση τους για τα υψηλά, μέτρο που θα συνδυασθεί με μειώσεις συντελεστών στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων. Στο στόχαστρο βρίσκονται ιατρικές δαπάνες, νοσήλια, τόκοι στεγαστικών δανείων, ασφαλιστικές εισφορές, ασφάλιστρα, δίδακτρα, ενοίκια κ.α Επισημαίνεται ότι με βάση το ισχύον καθεστώς από το φόρο εκπίπτει το 20% των παραπάνω δαπανών και το ποσοστό περιορίζεται στο 10% για το υπερβάλλον τμήμα εισοδήματος πάνω από τα 40.000 ευρώ. Επίσης από μηδενική βάση επανεξετάζεται τοπ πλέγμα των απαλλαγών στη φορολογία ακινήτων και τους έμμεσους φόρους (φόροι κατανάλωσης, ΦΠΑ κ.α)
Για το ΦΠΑ εξετάζονται δύο σενάρια. Το ένα προβλέπει μείωση του χαμηλού και κανονικού συντελεστή κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες στο 10% από 13% και στο 20% από 23% με ταυτόχρονη κατάργηση του 6,5% και των μειωμένων κατά 30% συντελεστών που ισχύουν για τα νησιά. Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο θα εφαρμοσθεί ενιαίος ΦΠΑ 18% στις πωλήσεις αγαθών και την παροχή υπηρεσιών αλλά θα διατηρηθεί ο συντελεστής 6,5%
Για το θέμα της αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο 13% θα παραμείνουν και τα τουριστικά πακέτα για τους έλληνες ενώ από την αύξηση θα εξαιρεθούν τυποποιημένα τρόφιμα και παροχή υπηρεσιών εστίασης από καταστήματα που ο κύριος όγκος του τζίρου τους προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων
Παράλληλα το οικονομικό επιτελείο προχωρά στην καθιέρωση νέου τύπου ηλεκτρονικών αντικειμενικών κριτηρίων για τον προσδιορισμό του εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Σύγχυση με ΦΠΑ πολλών ταχυτήτων
Διαχωρισμός στα τουριστικά πακέτα με καθιέρωση ΦΠΑ 23% στην εστίαση για τους Ελληνες και 13% για τους ξένους τουρίστες. Στο 13% τα τυποποιημένα προϊόντα και στο 23% τα παρασκευαζόμενα
Σύγχυση στην αγορά έχει προκαλέσει το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για καθιέρωση ΦΠΑ πολλών ταχυτήτων στον κλάδο της εστίασης και στον τουρισμό.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος εξαγγέλλει νέου τύπου αντικειμενικά κριτήρια, αποκλείει νέα μέτρα, λέγοντας ότι δεν τα αντέχει η κοινωνία, και δηλώνει ότι θα θέσει στις συζητήσεις με την τρόικα τις επιπτώσεις της βαθύτερης ύφεσης στους στόχους και στα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.
ΦΠΑ πολλών ταχυτήτων στην εστίαση, με εξαίρεση από το 23% των τουριστικών πακέτων για ξένους, καθώς και επαγγελμάτων και επιχειρήσεων που κυριαρχεί η εμπορία και πώληση τροφίμων, εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος.
Είπε ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τα ενιαία πακέτα εξαγωγικού τουρισμού και ανέφερε ότι επανεξετάζονται ένας ένας οι περίπου 137 κωδικοί της εστίασης, ώστε να μην εφαρμοστεί ο συντελεστής ΦΠΑ 23% στις περιπτώσεις όπου πωλούνται τρόφιμα και η πώλησή τους δεν αποτελεί εστίαση, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.
Ειδικά για τα τουριστικά πακέτα, στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έλεγαν ότι με ΦΠΑ 13% και όχι 23% θα επιβαρύνονται τα πακέτα all inclusive και η ημιδιατροφή από τουρίστες του εξωτερικού, αλλά δεν θα ισχύσει το ίδιο για τους Ελληνες τουρίστες του εσωτερικού.
Για τον κλάδο της εστίασης το σενάριο που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει την παραμονή στον συντελεστή 13% ΦΠΑ καταστημάτων και επιχειρήσεων που σχετίζονται κυρίως με την εμπορία και την πώληση τροφίμων και άλλων αγαθών και όχι με την παροχή υπηρεσιών εστίασης.
Επίσης μελετάται να υπάγονται στον συντελεστή ΦΠΑ 13% τα τυποποιημένα είδη διατροφής που πωλούνται από ένα κατάστημα, αλλά τα είδη που παρασκευάζονται εντός του καταστήματος και σερβίρονται στους πελάτες είτε για άμεση κατανάλωση είτε σε πακέτο να υπάγονται στο 23%.
Για το ξεκαθάρισμα του τοπίου στον ΦΠΑ, το οικονομικό επιτελείο παραπέμπει στην έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου με την οποία θα αποσαφηνίζονται τα κριτήρια εφαρμογής του μέτρου, καθώς και οι εξαιρέσεις.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, η κυβέρνηση λαμβάνει σε αυτήν τη φάση "δύο μέτρα που είναι ευεργετικά. Το πρώτο είναι ότι θα ληφθεί ειδική μέριμνα για το ενιαίο πακέτο εξαγωγικού τουρισμού. Η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση δεν θα θίξει τη φορολογική επιβάρυνση του ενιαίου πακέτου των τουριστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν προς το εξωτερικό, λειτουργούν δηλαδή εξαγωγικά. Δεν θα επιβαρυνθεί το πακέτο αυτό, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό το ελληνικό τουριστικό προϊόν".
Το δεύτερο είναι ότι "επανεξετάζουν οι Υπηρεσίες και της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έναν έναν τους κωδικούς στον χώρο της εστίασης, ώστε όπου κυριαρχεί όχι η παροχή υπηρεσιών εστίασης, αλλά η πώληση αγαθών που είναι τρόφιμα, να ισχύει ο συντελεστής των τροφίμων και όχι ο συντελεστής της εστίασης".
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο γενικευμένης ακύρωσης του μέτρου της αύξησης του ΦΠΑ στον κλάδο της εστίασης που αναμένεται να ισχύσει την 1η Σεπτεμβρίου, ο υπουργός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι το μέτρο εφαρμόζεται γιατί είναι ψηφισμένο και πρέπει να είμαστε σοβαροί και αξιόπιστοι.
ΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ανοιχτός σε συζήτηση για μειώσεις των συντελεστών ΦΠΑ 13% και 23%, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει συμφωνία με τους παραγωγικούς φορείς για την αλλαγή του τρόπου είσπραξης και απόδοσης ΦΠΑ, εμφανίστηκε ο υπουργός Οικονομικών. Δήλωσε χαρακτηριστικά: "Αυτό είναι ένα από τα πρώτα θέματα που πρέπει να συζητηθούν στο πλαίσιο του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος και είμαστε έτοιμοι να μειώσουμε τους συντελεστές και να εκλογικεύσουμε τους συντελεστές εφόσον συμφωνήσουμε σε πρακτική και εφαρμόσιμη λύση για τον τρόπο είσπραξης και απόδοσης του ΦΠΑ".
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ
"Όχι" νέα μέτρα, μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους
Το νέα σκηνικό στην οικονομία με τη βαθύτερη ύφεση και τις επιπτώσεις στους δημοσιονομικούς στόχους και το πακέτο των μέτρων θα θέσει στις συζητήσεις με την τρόικα ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος, ο οποίος εμφανίσθηκε αισιόδοξος ότι η Ελλάδα μπορεί να πετύχει τους στόχους της χωρίς να πάρει νέα μέτρα.
"Δεν πρέπει να πάρουμε νέα μέτρα, ο κόσμος δεν αντέχει νέα μέτρα, αλλά εφαρμόζοντας όσα έχουν ήδη ψηφιστεί μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας", δήλωσε ο κ. Βενιζέλος. Πρόβλεψε ότι η ύφεση θα είναι σίγουρα πάνω από το 4,5% του ΑΕΠ, αλλά, όπως είπε, δεν αναμένεται να υλοποιηθεί η πλέον απαισιόδοξη πρόβλεψη για ύφεση στο 5,3%.
Τόνισε ότι θα γίνει συζήτηση και όχι διαπραγμάτευση με την τρόικα για την επίπτωση της βαθύτερης ύφεσης στους στόχους του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού σχεδίου και ανέφερε ότι "η πρόβλεψη για έλλειμμα 7,6% του ΑΕΠ φέτος, δεν ήταν μόνο ελληνική αλλά τη συνυπέγραψε και η τρόικα. Το βάθος της ύφεσης στο 3,9% του ΑΕΠ που έχει προβλεφθεί, αποτελεί επίσης πρόβλεψη και της τρόικας".
Σημείωσε ότι "πριν αλλάξει οποιοσδήποτε δημοσιονομικός στόχος θα πρέπει να συζητηθούν με τους ελεγκτές της ΕΕ, ΔΝΤ και ΕΚΤ οι αιτίες των αποκλίσεων, πριν γίνει νέα διαπραγμάτευση για νέα μέτρα".
Για τις εγγυήσεις
Απαντώντας στο πρόβλημα που έχει προκύψει μετά τη συμφωνία για παροχή εγγυήσεων στη Φινλανδία και αντίστοιχα αιτήματα από Αυστρία, Ολλανδία, Σλοβακία και Εσθονία, ο κ. Βενιζέλος τάχθηκε για άλλη μια φορά υπέρ της πολιτικής λύσης. Ισχυρίστηκε ότι η συμφωνία ήταν πολιτικά επιβεβλημένη λόγω της ιδιαιτερότητας της χώρας, αλλά τόνισε πως η προώθηση της υλοποίησης της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου για την Ελλάδα αποτελεί ζωτικό θέμα για την πορεία του ευρώ.
ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ:
Θα την πάρουμε την 6η δόση του δανείου

Δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεων του Δημοσίου τον Σεπτέμβριο, τόνισε ο υπουργός Οικονομικών και έδωσε διαβεβαιώσεις για την ομαλή καταβολή της επόμενης δόσης του δανείου προς την Ελλάδα.
Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι "οι δανειακές ανάγκες του Σεπτεμβρίου είναι αποφασισμένο ότι θα καλυφθούν ούτως ή άλλως. Μπορεί να βρεθεί μεταβατικό σχήμα γιατί υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια... Σας θυμίζω ότι ούτως ή άλλως υπάρχουν τα 45 δισ. του προηγούμενου προγράμματος", προσθέτοντας ότι η εκταμίευση της δόσης δεν αναμένεται να καθυστερήσει εξαιτίας των αξιώσεων που προβάλλουν κάποιες χώρες της Ευρωζώνης για εγγυήσεις από την Ελλάδα.
Σχετικά με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στο δεύτερο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας, μέσω της ανταλλαγής ελληνικών ομολόγων που κατέχουν οι ιδιώτες, σημείωσε ότι η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου.
Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι η εφαρμογή των αποφάσεων της Συνόδου Κορυφής της 21ης Ιουλίου θα αλλάξει τα δεδομένα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κατ΄επέκταση της οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Συλλογική προσπάθεια
Αναφερόμενος στις δεσμεύσεις της χώρας μας για την προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών, είπε ότι θα γίνουν κανονικά, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πολιτικό κόστος, και έκανε λόγο για την ανάγκη σοβαρότητας, υπευθυνότητας και ενότητας σε ένα περιβάλλον διεθνούς κρίσης που βρίσκεται σε παροξυσμό και απαιτεί εθνική και συλλογική προσπάθεια.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Καμία καθυστέρηση στις αποκρατικοποιήσεις

Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων ή αποκλίσεων στις αποκρατικοποιήσεις και το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί χωρίς παρέκκλιση, δήλωσε ο υπουργός και υπογράμμισε ότι "θα προχωρήσουμε κατά προτίμηση με επιλογές οι οποίες δεν επηρεάζονται από την κατάσταση των διεθνών αγορών χρήματος και κεφαλαίου.
Και όπου πρέπει να λάβουμε υπόψη την κατάσταση του χρηματιστηρίου, μπορούμε να βρούμε τρόπους ενσωμάτωσης της προσδοκίας βελτίωσης στο μέλλον".
Σύμφωνα με τον υπουργό "ο στόχος είναι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου να έχουμε συγκεντρώσει 1,7 δισ. και να έχουμε δώσει δείγματα γραφής. Εχουμε τα 400 εκατομμύρια από τις μετοχές του ΟΤΕ, άρα ψάχνουμε άλλα 1,3 δισ. Είμαι αισιόδοξος για το αποτέλεσμα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Αθροισμα 5 δισ.
Και πρέπει να προσθέσουμε άλλα 3,3 δισ. μέχρι τέλη Δεκεμβρίου για να έχουμε ένα άθροισμα 5 δισεκατομμυρίων το 2011.
Θέλει κόπο, θέλει απόλυτη διαφάνεια, αλλά και στήριξη. Δεν μπορεί το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων να γίνει ζήτημα ευτελούς κομματικής αντιδικίας".
Παρέπεμψε σε πιο αναλυτικές ανακοινώσεις για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων στην πρώτη συνεδρίαση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου που αναμένεται εντός της εβδομάδας.
ΠΗΓΗ: Έθνος

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Με αντικειμενικά κριτήρια θα φορολογούνται έμποροι και επαγγελματίες
Έρχεται νέο σύστημα φορολόγησης με αντικειμενικά κριτήρια για 900.000 ελεύθερους επαγγελματίες, εμπόρους και επιτηδευματίες, ώστε να περιοριστεί η φοροδιαφυγή που ανθεί σε αυτούς τους κλάδους.
Το νέο σύστημα φορολόγησης θα καθιερωθεί με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών και θα κατατεθεί στη Βουλή για να ψηφιστεί μέχρι τον Οκτώβριο.
Μάλιστα όπως δήλωσε χθες στο Mega ο υφυπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου -για το αν πρόκειται να επανέλθουν τα αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες κα-, απάντησε πως: «Είναι ένα θέμα που έχει τεθεί από όλους τους κοινωνικούς εταίρους, και δεν μπορεί παρά να μελετηθεί σοβαρά και να υιοθετηθεί.
»Και ο τρόπος της υιοθέτησης του έχει σημασία, διότι πράγματι είναι αδύνατο να συνεχιστεί το σημερινό φαινόμενο, να επωμίζονται τα βάρη μισθωτοί και συνταξιούχοι που δεν μπορούν να τα αποκρύψουν. Πρέπει και τα εισοδήματα που δεν είναι υποχρεωτικά δηλούμενα, σε κάποιο ελάχιστο αναγκαίο ποσοστό να συμμετέχουν στα βάρη».
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος, υπογράμμισε ο κ. Οικονόμου, να μειωθούν οι συντελεστές των άμεσων και των έμμεσων φόρων εν συνεχεία.
Το νέο σύστημα φορολόγησης, που θα εφαρμοστεί από το 2012 για τα φετινά εισοδήματα και θα αφορά όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, θα προβλέπει συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω των οποίων θα προκύπτει το φορολογητέο εισόδημα.
Ειδικότερα, θα λαμβάνεται υπόψιν το είδος της επαγγελματικής δραστηριότητας, η περιοχή όπου ασκείται, τα τετραγωνικά του γραφείου ή του καταστήματος, η προϋπηρεσία του επαγγελματία, τα πάγια έξοδα της επιχείρησης, όπως ενοίκια, τους υπαλλήλους που απασχολούνται και άλλα.
Με βάση κυρίως αυτά τα κριτήρια, θα προσδιορίζεται ένα ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα, με το οποίο θα φορολογούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες, σε περίπτωση που δηλώνουν χαμηλότερο εισόδημα. Αν μάλιστα με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, όπως περιουσιακή κατάσταση, προκύπτει υψηλότερο εισόδημα, απ' ότι με τα αντικειμενικά κριτήρια, τότε θα φορολογούνται βάσει του εισοδήματος που θα προκύπτει με τα τεκμήρια διαβίωσης.
Δηλαδή το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα εισάγει ένα ελάχιστο εισόδημα βάσει του οποίου θα θεωρείται ως βιώσιμη η άσκηση του επαγγέλματος.
Στη συνέχεια το εισόδημα που θα προκύπτει με βάση τα «επαγγελματικά τεκμήρια» θα συγκρίνεται τόσο με το δηλούμενο εισόδημα όσο και με το εισόδημα που προσδιορίζεται με τα τεκμήρια διαβίωσης. Όποιο από τα τρία ποσά εισοδήματος είναι το μεγαλύτερο θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης για ελεύθερους επαγγελματίες, εμπόρους επιτηδευματίες ίσχυαν και πριν περίπου από μία 10ετία. Τότε με βάση συγκεκριμένα κριτήρια προσδιοριζόταν ένα ελάχιστο καθαρό φορολογητέο εισόδημα, το οποίο διαφοροποιούνταν ανάλογα με το επάγγελμα.
Η φοροδιαφυγή είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη στους κλάδους των ελευθέρων επαγγελματιών, επιτηδευματιών, αλλά ακόμη και αγροτών, καθώς ελάχιστοι καταβάλουν φόρους στο κράτος, δηλώνοντας κάθε χρόνο χαμηλότερα εισοδήματα από το αφορολόγητο. Ειδικότερα, κάτω από το αφορολόγητο δήλωσε το 2009 το 87 % των εισοδηματιών, το 56 % των εμποροβιοτεχνών, το 97 % των αγροτών και το 70 % των ελεύθερων επαγγελματιών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της γενικής γραμματείας πληροφοριακών συστημάτων.
Η Τρόικα επιμένει ότι στη χώρα παραμένουν σοβαρές εστίες φοροδιαφυγής, που θα πρέπει να εντοπιστούν, ώστε να υπάρξει σημαντική εισροή εσόδων στα κρατικά ταμεία και παράλληλα με την πάταξη της συστηματικής φοροδιαφυγής, θα σταματήσουν οι φορολογικές πιέσεις στις τάξεις των μισθωτών και συνταξιούχων, που επωμίζονται το μεγάλο βάρος.
Με τους 7 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες να φοροδιαφεύγουν και μόλις οι 3 στους 100 αγρότες να δηλώνουν φορολογητέο εισόδημα, το υπουργείο Οικονομικών ψάχνει να βρει τρόπους ώστε να υιοθετήσει σύστημα δίκαιης φορολόγησης που όμως θα περιλαμβάνει όλες τις επαγγελματικές ομάδες.
Και εδώ ακριβώς θα παίξουν μεγάλο ρόλο τα επαγγελματικά κριτήρια που θα εισάγει το νομοσχέδιο.
Για παράδειγμα υψηλότερο θα είναι το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για έναν γιατρό που διατηρεί ιατρείο στο Κολωνάκι πχ 100τμ και απασχολεί 2 υπαλλήλους, σε σχέση με γιατρό που έχει ιατρείο 50τμ στην ίδια περιοχή και απασχολεί 1 υπάλληλο ή με έναν γιατρό που ασκεί το επάγγελμα στο Περιστέρι.
Επίσης άλλο θα είναι το κριτήριο για τον γιατρό που έχει ιατρείο στην Καρδίτσα ή τα Τρίκαλα, σε σχέση με τον συνάδελφο τους στο Κολωνάκι.
Για την αναγκαιότητα των νέων αντικειμενικών κριτηρίων αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2009: οι εστιάτορες δήλωσαν κατά μέσο όρο εισόδημα 7.200 ευρώ, οι ηλεκτρολόγοι 7.700 ευρώ, οι υδραυλικοί 8.500 ευρώ.
Το 2009 τα εισοδήματα των γιατρών ήταν κατά μέσο στις 33.000 ευρώ, για τους οδοντίατρους 14.000 ευρώ
Στα χαμηλά εισοδήματα ανήκουν και οι ξενοδόχοι καθώς δήλωσαν κατά μέσο όρο 12.300 ευρώ, ενώ το μέσο εισόδημα για τους αρχιτέκτονες και τους μηχανικούς ήταν οι 15.000 ευρώ.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Υπ. Οικονομικών: Διπλό ΦΠΑ στην εστίαση
την καθιέρωση δυο συντελεστών ΦΠΑ στην εστίαση προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, εγχείρημα που είναι πιθανόν να προκαλέσει αλαλούμ στην αγορά.
Ο υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος μετά από τη συνάντηση που είχε με παραγωγικούς φορείς ανακοίνωσε ότι:
1. Θα ληφθεί ειδική μέριμνα για τα ενιαία πακέτα εξαγωγικού τουρισμού. Λίγο αργότερα αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών διευκρίνιζε ότι τα τουριστικά πακέτα all inclusive και η ημιδιατροφή από τουρίστες του εξωτερικού δεν θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ 23% αλλά θα παραμείνει ο συντελεστής 13%. Δεν θα ισχύει το ίδιο όμως εφόσον το πακέτο κλείσει Έλληνας τουρίστας μέσω ελληνικού πρακτορείου. Δηλαδή για τον ξένο τουρίστα που έχει κλείσει το πακέτο μέσω ξένου τουριστικού γραφείου θα εφαρμόζεται συντελεστής ΦΠΑ 13% και ο Έλληνας τουρίστας θα επιβαρύνεται με ΦΠΑ 23%.
2. Επανεζετάζονται ένας ένας οι περίπου 137 κωδικοί της εστίασης, ώστε να μην εφαρμοστεί ο συντελεστής 23% στις περιπτώσεις όπου πωλούνται τρόφιμα και η πώλησή τους δεν συνιστά εστίαση.
Το νέο τοπίο του ΦΠΑ στην εστίαση αναμένεται να ξεκαθαριστεί με διευκρινιστική εγκύκλιο.
Για την επαναφορά των αντικειμενικών κριτηρίων ο κ. Βενιζέλος απέρριψε το ενδεχόμενο επαναφοράς κριτηρίων παλαιού τύπου και αναφέρθηκε σε συνδυαστικά κριτήρια αλγοριθμικού χαρακτήρα ώστε να αποκαλύπτεται το πραγματικό εισόδημα.
Υπάρχει πλούτος πληροφοριών ανέφερε χαρακτηριστικά, όπως το περιουσιολόγιο, η άρση του τραπεζιού απορρήτου, το ηλεκτρονικό πόθεν έσχες.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Μειώνεται ο ΦΠΑ από 23% σε 20% και από 13% σε 10%
Σε αλλαγές με μειώσεις στους συντελεστές του ΦΠΑ προχωρά η κυβέρνηση και ταυτόχρονα "παγώνει" τη μετάταξη των προϊόντων και υπηρεσιών εστίασης από το 13% στο 23%.
Στις σχετικές αποφάσεις αναμένεται να προχωρήσει ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος, ο οποίος σήμερα συναντάται με εκπροσώπους παραγωγικών και κοινωνικών φορέων στο πλαίσιο του διαλόγου για την κατάρτιση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση αναμένεται να αναμορφώσει τους συντελεστές του ΦΠΑ σε μία προσπάθεια να τονώσει την κατανάλωση, η οποία έχει πληγεί από την ύφεση και τις απανωτές αυξήσεις των έμμεσων φόρων, εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο. Ταυτόχρονα, εκτιμά, μετά και τις σχετικές επισημάνσεις των επιχειρηματιών πως οι στόχοι των εσόδων είναι δύσκολο να επιτευχθούν, κάτι που άλλωστε φαίνεται και από τα επίσημα στοιχεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το ενδεχόμενο της μείωσης του υψηλού συντελεστή 23% και του μεσαίου 13%. Πηγές θέλουν, στην πλατεία Συντάγματος να εφαρμόζονται σενάρια επιδιώκοντας να αποτιμηθούν οι επιπτώσεις στα έσοδα από τις αλλαγές στο καθεστώς του ΦΠΑ.
Έτσι, εξετάζονται:
1. Η εφαρμογή δύο μόνο συντελεστών ΦΠΑ 20% και 10%. Με απλά λόγια τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που επιβαρύνονται σήμερα με 23% να ελαφρυνθούν κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες, ενώ ισόποση θα είναι και η μείωση του ΦΠΑ 13%, όπου εκεί υπάγονται τα βασικά είδη διατροφής και νοικοκυριού.
2. Επανεξετάζεται το ευνοϊκό καθεστώς ΦΠΑ που ισχύει σήμερα στα νησιά. Οι συντελεστές είναι μειωμένοι κατά 30% σε σχέση με αυτούς που ισχύουν στην υπόλοιπη χώρα.
3. Στο "τραπέζι" έχουν πέσει και σενάρια για το αν θα παραμείνουν στο χαμηλό συντελεστή 6,5% όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις.
4. Μελετάται ακόμη και το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ.
Πάντως, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, εξετάζει κι άλλα μέτρα για την τόνωση της αγοράς. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ερευνάται το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ και στα ακίνητα, όπως κι άλλα μέτρα ενίσχυσης της οικοδομικής δραστηριότητας, η οποία αποτέλεσε τα προηγούμενα χρόνια την "ατμομηχανή της ανάπτυξης".
ΠΗΓΗ: Ημερησία

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011



NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996 Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.
[Τελευταία κωδικοποίηση με το νόμο : την ]


NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996
Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.

(ΦΕΚ Α' 170/05-08-2011)

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΜΕΡΟΣ Α΄

ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Σ.ΕΠ.Ε.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΣΥΣΤΑΣΗ − ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Αρθρο 1. Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)



Αρθρο 2. Έργο και αρμοδιότητες − Ελεγκτική και υποστηρικτική δράση



Αρθρο 3. Συμφιλιωτική διαδικασία−Επίλυση διαφορών



Αρθρο 4. Προσόντα του Συμφιλιωτή Εργατικών Διαφορών



Αρθρο 5. Στελέχωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 6. Εκπαίδευση και πιστοποίηση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Αρθρο 7. Ειδικός Γραμματέας



Αρθρο 8. Γενικοί Επιθεωρητές



Αρθρο 9. Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας



Αρθρο 10. Υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 11. Αυτοτελές Γραφείο Ενημέρωσης, Υποδοχής, Αξιολόγησης και Διαχείρισης Καταγγελιών



Αρθρο 12. Ειδική Ομάδα Ετοιμότητας και Άμεσης Επέμβασης



Αρθρο 13. Υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 14. Οικονομική Υποστήριξη της Επιχειρησιακής Αυτοτέλειας και Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 15. Πρόσθετη Αμοιβή –Λοιπά οικονομικά θέματα



Αρθρο 16. Τυποποίηση και χρήση δελτίων ελέγχου



Αρθρο 17. Θέματα Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 18. Ηλεκτρονική διασύνδεση και μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών



Αρθρο 19. Συνεργασία Σ.ΕΠ.Ε., Γενικής Διεύθυνσης Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας (Γ.Δ.Σ.Υ.Ε.) και Γενικής Διεύθυνσης Εργασίας



Αρθρο 20. Δικαστική εκπροσώπηση Σ.ΕΠ.Ε.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ − ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αρθρο 21. Κοινωνικός Έλεγχος του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας



Αρθρο 22. Έκθεση αξιολόγησης έργου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και ετήσια έκθεση πεπραγμένων


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Αρθρο 23. Είδος και εύρος κυρώσεων



Αρθρο 24. Διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας



Αρθρο 25. Έλεγχος τήρησης της ασφαλιστικής νομοθεσίας για την αποτροπή της αδήλωτης εργασίας



Αρθρο 26. Θεσμοθέτηση κάρτας εργασίας



Αρθρο 27. Κοινοποίηση πράξεων



Αρθρο 28. Ποινικές κυρώσεις


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Αρθρο 29. Ρυθμίσεις για ιατρούς εργασίας



Αρθρο 30. Δράσεις ανταλλαγής πληροφοριών Σ.ΕΠ.Ε., ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και ΓΓΠΣ μέσω ηλεκτρονικής διακυβέρνησης



Αρθρο 31. Μικτά κλιμάκια ελέγχου



Αρθρο 32. Ορολογία



Αρθρο 33. Μεταβατικές − Καταργούμενες διατάξεις


ΜΕΡΟΣ Β΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Αρθρο 34. Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων



Αρθρο 35. Ρυθμίσεις ασφάλισης ασθένειας − Κάλυψη ανέργων



Αρθρο 36. Προστασία από απόλυση λόγω μητρότητας



Αρθρο 37. Συνταξιοδότηση γονέων, συζύγων και αδελφών αναπήρων


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Αρθρο 38. Επιτάχυνση διαδικασίας απονομής συντάξεων



Αρθρο 39. Πλασματικός χρόνος παιδιών



Αρθρο 40. Αναγνώριση χρόνων ασφάλισης



Αρθρο 41. Αναγνώριση χρόνων ειδικών κατηγοριών



Αρθρο 42. Απασχόληση Συνταξιούχων και λοιπές διατάξεις



Αρθρο 43. Έναρξη καταβολής Σύνταξης σε Οφειλέτη



Αρθρο 44. Ασφαλιστέα πρόσωπα του ΕΤΕΑΜ



Αρθρο 45. Συνταξιοδότηση ειδικής κατηγορίας ασφαλισμένων του ΕΤΕΑΜ



Αρθρο 46. Ασφάλιση απασχολουμένων με σύμβαση μίσθωσης έργου σε ΟΤΑ κ.λπ.



Αρθρο 47. Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων



Αρθρο 48. Ρυθμίσεις Ασφάλισης Ασθένειας


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΕ

Αρθρο 49. Αίτηση Συνταξιοδότησης χωρίς διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας



Αρθρο 50. Προσωρινή Αναπηρική Σύνταξη χωρίς Διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας



Αρθρο 51. Ασφάλιση Οδηγών ΔΧ αυτοκινήτων



Αρθρο 52. Κατάταξη ασφαλισμένων του πρώην ΤΣΑ στις ασφαλιστικές κατηγορίες του Ο.Α.Ε.Ε.



Αρθρο 53. Ειδικές Ρυθμίσεις Ο.Α.Ε.Ε.



Αρθρο 54. Προϋποθέσεις Συνταξιοδότησης Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών και Τουριστικών Πρακτόρων του Ο.Α.Ε.Ε.



Αρθρο 55. Παράλληλη Ασφάλιση – Συνταξιοδότηση Ασφαλισμένων πρώην Ταμείου Προνοίας Ξενοδόχων



Αρθρο 56. Ασφάλιση Μελών Αγροτικών Συνεταιρισμών


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 57. Υποβολή καταστάσεων εισφορών ασφαλισμένων και εργοδοτών των Τομέων Υγειονομικών του Ε.Τ.Α.Α.



Αρθρο 58. Εγγραφή στο Ε.Τ.Α.Α.−Τ.Σ.Α.Υ. πριν την Έναρξη Επαγγέλματος



Αρθρο 59. Ασφάλιση στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.



Αρθρο 60. Παράλληλη Ασφάλιση Ε.Τ.Α.Α. και Ο.Α.Ε.Ε.



Αρθρο 61. Ειδικές Ρυθμίσεις Ε.Τ.Α.Α.



Αρθρο 62. Αναγνώριση χρόνων στο Ε.Τ.Α.Α.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΙΚΑ − ΕΤΑΜ

Αρθρο 63. Ρυθμίσεις ΙΚΑ − ΕΤΑΜ


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΔ

Αρθρο 64.



Αρθρο 65. Υποβολή δήλωσης οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού



Αρθρο 66. Επιδότηση ασφαλιστικής εισφοράς ανέργων



Αρθρο 67. Διεύθυνση Συντονισμού ΟΑΕΔ



Αρθρο 68. Υπηρεσιακές μεταβολές προσωπικού ΟΑΕΔ



Αρθρο 69. Επιδότηση εισφορών από ΛΑΕΚ



Αρθρο 70. Διαδικασία υποβολής ενστάσεων



Αρθρο 71. Επικοινωνία και εγγραφή ανέργων στον ΟΑΕΔ



Αρθρο 72. Επιλογή στελεχών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ



Αρθρο 73. Επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντων



Αρθρο 74. Προγράμματα ΟΑΕΔ


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΓΚΑ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΚΑ

Αρθρο 75. Ρυθμίσεις προσωπικού ΓΓΚΑ και ΦΚΑ



Αρθρο 76. Οργανωτικά θέματα ΓΓΚΑ και ΦΚΑ



Αρθρο 77. Ρυθμίσεις για Συλλογικά Όργανα ΦΚΑ



Αρθρο 78. Υπηρεσιακά Συμβούλια



Αρθρο 79. Θέματα αξιοποίησης κινητής και ακίνητης περιουσίας



Αρθρο 80. ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α.



Αρθρο 81. Έκδοση ληξιαρχικών πράξεων και ενημέρωση του Ε.Μ.Α.Ε.Σ.



Αρθρο 82. Εφάπαξ αποζημίωση


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΓΑ

Αρθρο 83.


ΜΕΡΟΣ Γ΄

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Αρθρο 84. Διαδικασία αναγνώρισης χρόνου υπαλλήλων των ΟΤΑ στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας



Αρθρο 85. Τροποποιήσεις διατάξεων του ν. 3869/2010 - Καταργούμενες διατάξεις



Αρθρο 86. Κέντρα Εργαζομένης Νεότητας



Αρθρο 87. Τροποποίηση και συμπλήρωση του άρθρου 18 του ν. 2458/1997



Αρθρο 88. Κατάργηση των ανωνύμων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική - Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» και σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)



Αρθρο 89.



Αρθρο 90.



Αρθρο 91.


Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 3 Aυγούστου 2011

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΧAΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ

ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 4 Aυγούστου 2011

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ
Προς αναστολή η μετάταξη της εστίασης σε ΦΠΑ 23%
Δεύτερες σκέψεις φαίνεται να πρυτανεύουν στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναφορικά με την προγραμματισμένη αύξηση του ΦΠA στο 23% για την εστίαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητούνται μέτρα ισοδύναμης απόδοσης, ώστε να μην ισχύσει τελικά το μέτρο που έχει εξαγγελθεί. Oι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες μετά από εντολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, βρίσκονται στην αναζήτηση εναλλακτικών σεναρίων ισοδύναμου αποτελέσματος για τα δημόσια ταμεία, προκειμένου να ακυρωθεί η μετάταξη του κλάδου της εστίασης στο συντελεστή ΦΠA 23%.
Αντιδράσεις
H θύελλα αντιδράσεων για το μέτρο από τους εμπόρους και τους καταστηματάρχες και οι αλυσιδωτές παρενέργειες που θα προκαλέσει στην αγορά έχουν προβληματίσει το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε από τις υπηρεσίες να υποβάλλουν προτάσεις για την αντικατάσταση του ΦΠA με άλλο μέτρο που θα αποφέρει έσοδα 300 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
Στο τραπέζι έχουν πέσει ήδη διάφορα σενάρια μεταξύ των οποίων η επιβολή ειδικής εισφοράς σε σωματεία, η επιβολή ειδικού τέλους στα παράβολα και τα πιστοποιητικά, η αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα συμβόλαια των αθλητών, η επαναφορά του χαρτοσήμου στα ενοίκια ακόμα και η επιβολή έκτακτης εισφοράς σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες.
Tο τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες μέρες, οπότε οι σχετικές εισηγήσεις θα τεθούν υπόψη του υπουργού Oικονομικών Eυάγγ. Bενιζέλου, που θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις.
Oπως έλεγε αρμόδιος παράγοντας ψάχνουμε κάποιο πρωτότυπο μέτρο, χωρίς κοινωνικό κόστος το οποίο θα καλύπτει πλήρως τη τρύπα που θα δημιουργήσει η αναβολή της αύξησης του ΦΠA για τις υπηρεσίες εστίασης, που σύμφωνα με το Mεσοπρόθεσμο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου. Ωστόσο το εγχείρημα σκοντάφτει σε πολλά εμπόδια, ενώ η αντικατάσταση του ΦΠA με άλλο μέτρο θα πρέπει να εγκριθεί από τη τρόικα.
Tο τελευταίο διάστημα από το υπουργείο Oικονομικών διαρρέουν πληροφορίες περί ακύρωσης ή προσωρινής εφαρμογής του μέτρου και είναι χαρακτηριστικό ότι ο αναπληρωτής υπουργός Oικονομικών Π. Oικονόμου άφησε πρόσφατα ανοιχτό το ενδεχόμενο «να μην μακροημερεύσει» η αύξηση του ΦΠA στην εστίαση. Για άδικο, αλλά προσωρινά αναγκαίο μέτρο έχει μιλήσει ο υπουργός Oικονομικών Eυάγγ. Bενιζέλος. Πάντως, στο πλαίσιο της ριζικής αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος θα υπάρξουν ανακατατάξεις στους συντελεστές του ΦΠA και στις εξαιρέσεις και απαλλαγές από το φόρο. Tο επικρατέστερο σενάριο να προβλέπει την καθιέρωση ενιαίου ΦΠA 18% με κατάργηση του 13% και 23%, αλλά διατήρηση των μειωμένων συντελεστών για τις τουριστικές επιχειρήσεις, στα νησιά και τα βιβλία.
Ανατιμήσεις
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το μέτρο θα οδηγήσει αυτόματα σε ανατιμήσεις της τάξης του 5%-10% και προβλέπουν έκρηξη λουκέτων και απολύσεων. Oπως λένε οι αυξήσεις τιμών θα συρρικνώνουν περαιτέρω τα εισοδήματα των νοικοκυριών, προκαλώντας πτώση της κατανάλωσης η οποία θα επιτείνει την οικονομική ασφυξία στην αγορά.
Iδιαίτερα έντονες είναι οι αντιδράσεις στον κλάδο της εστίασης με τους αρμόδιους παράγοντες να χαρακτηρίζουν το μέτρο ως έγκλημα και χαριστική βολή στην αγορά που δέχεται ήδη πλήγματα από την οικονομική κρίση και την αύξηση της ανεργίας, εμφανίζοντας πτώση τζίρου της τάξης του 20% Σύμφωνα με τους ίδιους, η καθίζηση της κατανάλωσης θα θέσει σε κίνδυνο 120.000 θέσεις εργασίας από τις συνολικά 600.000 σε ολόκληρο το κλάδο της εστίασης καθώς και στα πακέτα διατροφής των ξενοδοχείων από την 1η Σεπτεμβρίου φέρνει η αύξηση του ΦΠA στο 23% από το 13%.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Ξεκινούν οι συγχωνεύσεις τελωνείων - Ακολουθούν οι Εφορίες
Από την προσεχή Δευτέρα 22 Αυγούστου ξεκινάει η εφαρμογή του σχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για ριζικές αλλαγές και συγχωνεύσεις στις εφορίες και στα τελωνεία της χώρας.
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών η πρώτη κίνηση του αφορά την αναστολή λειτουργίας ενός τελωνείου τη συγχώνευση 14 τελωνειακών υπηρεσιών και ακόμα 50 υποδιευθύνσεων και τμημάτων τελωνείων.
Ειδικότερα, από τη Δευτέρα θα εφαρμοστεί η απόφαση για αναστολή της λειτουργίας του τελωνείου Βιομηχανίας και Εύφλεκτων Υλών (Β΄Τaxis) της περιοχής του νομού Αττικής, το οποίο είχε την εποπτεία των τελωνειακών διαδικασιών που αφορούν τα ελληνικά αμυντικά συστήματα. Οι αρμοδιότητες του συγκεκριμένου τελωνείου θα περιέλθουν στο τελωνείο Λαυρίου και στο τελωνείο Ελευσίνας.
Παράλληλα, από τη Δευτέρα αναστέλλεται και η λειτουργία 14 γραφείων και αυτοτελών τμημάτων κεντρικών υπηρεσιών.
Πρόκειται για υπηρεσίες που βρίσκονται εκτός τελωνείων αλλά ασχολούνται με θέματα που αφορούν τα τελωνεία.
Ακόμα ξεκινά και η αναστολή της λειτουργίας 50 υποδιευθύνσεων και τμημάτων τελωνείων σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Με βάση το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, από το Σεπτέμβριο έως τα τέλη του 2012, οι 288 εφορίες που λειτουργούν σήμερα θα πρέπει να αντικατασταθούν από 30 δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες και οι φορολογούμενοι θα εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ, ενώ οι φορολογικές συναλλαγές - πληρωμή και επιστροφή φόρων- θα γίνονται από τις τράπεζες.
Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένονται οι αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τις συγχωνεύσεις των πρώτων 20 εφοριών της χώρας.
ΠΗΓΗ: Έθνος
Η εφορία ξαναχτυπά με τρεις εισφορές
Πάνω από 3.000.000 φορολογούμενοι θα βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη για να εξοφλήσουν τρεις εισφορές που θα λάβουν στη συσκευασία του ενός εκκαθαριστικού. Πρόκειται για αυτούς που το 2010 δήλωσαν συνολικό εισόδημα από όλες τις πηγές ή οι δαπάνες διαβίωσης τους ξεπερνούσαν τα 12.000 ευρώ, όλους τους επιτηδευματίες και τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα αν πέρυσι δεν είχαν εισόδημα και ήταν σε αδράνεια, καθώς και όσους είχαν στην κατοχή τους αυτοκίνητα άνω των 1929 κυβικών, πισίνες και σκάφη αναψυχής.
Η ενεργοποίηση της ρύθμισης του μεσοπρόθεσμού προγράμματος για την επιβολή των εισφορών γίνεται με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Π. Οικονόμου που κοινοποίησε στις εφορίες και δίνει διευκρινήσεις για τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών, για το ποιοι και πώς θα τις πληρώσουν καθώς και για τις κατηγορίες των φορολογούμενων που εξαιρούνται από το μέτρο.
Από την απόφαση προκύπτουν, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
- για την επιβολή της εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό, τεκμαρτό, φορολογούμενο η απαλλασσόμενο. Αυτό σημαίνει ότι ως εισόδημα θα λογίζεται πέραν εκείνου που προέρχεται από μισθούς, συντάξεις, παροχή υπηρεσιών και άλλες πηγές και εκείνο που προκύπτει από τα τεκμήρια διαβίωσης, τα ειδικά επιδόματα όπως τα πολυτεκνικά, τις συντάξεις ακόμα και τις αναπηρικές με ελάχιστες εξαιρέσεις, τις αγροτικές επιδοτήσεις και αποζημιώσεις, τα κέρδη από repos και μετοχές. Εξαιρούνται μόνο οι μισθοί, συντάξεις και πάγια αντιμισθία που χορηγούνται σε πρόσωπα που είναι ολικώς τυφλών και σε όσους παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό πάνω από 80%, τα εφάπαξ από τα ασφαλιστικά ταμεία και οι αποζημιώσεις για απολύσεις, Επίσης απαλλάσσονται από την εισφορά και οι μακροχρόνιοι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ άνεργοι στους οποίους όμως θα αποσταλούν ειδοποιητήρια για την καταβολή της εισφοράς λόγω αδυναμίας εντοπισμού τους και στη συνέχεια θα πρέπει να προσέλθουν στην εφορία με τα αναγκαία παραστατικά για να διαγράψουν την εισφορά
- υπουργοί, υφυπουργοί, αναπληρωτές υπουργοί, γενικοί γραμματεία, βουλευτές, δήμαρχοι περιφερειάρχες και ευρωβουλευτές θα καταβάλουν αυξημένη εισφορά με συντελεστή 5% επί του συνολικού ποσού εισοδήματος τους εφόσον είχαν την παραπάνω ιδιότητα το 2010
- το τέλος επιτηδεύματος που φέτος θα είναι 300 ευρώ για όλους και από του χρόνου θα φθάνει τα 500 ευρώ θα καταβάλλουν όλοι ανεξαιρέτως οι ελεύθεροι, επαγγελματίες, επιτηδευματίες, εμπορικές κερδοσκοπικές η μη επιχειρήσεις ανεξαρτήτως νομικής μορφής (ομόρρυθμες. ΕΠΕ, ΑΕ κλπ ) κοινοπραξίες, συνεταιρισμοί, δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών και άλλες. Το τέλος θα κληθούν να πληρώσουν όσοι το 2010 είχαν δηλώσει εισοδήματα από ελευθέρια επαγγέλματα και εμπορικές επιχειρήσεις ενώ όσοι είχαν μηδενικά εισοδήματα θα ειδοποιηθούν από την εφορία να κάνουν διακοπή εργασιών η αλλιώς θα κληθούν να καταβάλουν το τέλος
- τα ποσά των εισφορών θα καταβληθούν σε έξι ίσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες η κάθε μία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 300 ευρώ ενώ σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής όλου του ποσού παρέχεται έκπτωση 5%
Ειδικές εξαιρέσεις εισοδημάτων
Εξαιρούνται από την εισφορά ειδικές περιπτώσεις εισοδημάτων όπως οι αμοιβές των υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αγροτικές ενισχύσεις που δεν συνδέονται με την παραγωγή και κανένα από τα ποσά που δηλώνονται στους κωδικούς 781-782 του εντύπου της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (E1) και αφορούν απόκτηση εισοδήματος από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων όπως αυτοκίνητα, ακίνητα καθώς και εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων από το εξωτερικό.
ΠΗΓΗ: Ημερησία