Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Διαγραφή προστίμων για αυθαίρετα, εφόσον δοθούν οικειοθελώς προς κατεδάφιση



Σύμφωνα με το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, διαγράφονται όλα τα πρόστιμα, ανεξαρτήτως ύψους, που έχουν επιβληθεί ως αποζημίωση διατήρησης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών εντός δασικής έκτασης, εφόσον οι ιδιοκτήτες των αυθαιρέτων τα παραδώσουν οικειοθελώς για κατεδάφιση.

Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας, ερμηνεύοντας τη δασική νομοθεσία και τη νομοθεσία περί αυθαιρέτων κτισμάτων που έχουν κατασκευαστεί αυθαιρέτως σε δάσος ή δασική ή αναδασωτέα έκταση, έκριναν ότι οι δυσμενείς για τους πολίτες συνέπειες αίρονται, αν οι αυθαίρετες κατασκευές παραδοθούν οικειοθελώς προς κατεδάφιση.

Δηλαδή στις περιπτώσεις αυτές οι πολίτες απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής της ειδικής αποζημίωσης που τους έχει επιβληθεί με σχετικό πρωτόκολλο για τη διατήρηση των αυθαιρέτων σε «όποιο ποσό και αν έχει ανέλθει αυτή».

Η συγκεκριμένη υπόθεση, για την οποία λήφθηκε η απόφαση, έχει ως εξής: Τον Δεκέμβριο του 1994 διατάχθηκε από το Νομάρχη Ανατολικής Αττικής η κατεδάφιση τμήματος κατοικίας, μάντρας και περίφραξης, τα οποία κατασκευάστηκαν αυθαίρετα τον Μάρτιο του 1993 σε δημόσια δασική έκταση στη θέση «Καμίνη-Κακή Θάλασσα» του Δήμου Κερατέας Αττικής (η έκταση αυτή τον επόμενο χρόνο κηρύχθηκε αναδασωτέα).

Ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου προσέφυγε στην Δικαιοσύνη κατά της πράξης κατεδάφισης, η οποία από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών απορρίφθηκε το έτος 1996. Από την άλλη πλευρά, το 1998 ο δασάρχης Λαυρίου με σχετικό πρωτόκολλο επέβαλε ειδική αποζημίωση ύψους 39.005 ευρώ για διατήρηση αυθαιρέτου κτίσματος επί 1.691 ημέρες.

Κατά του πρωτοκόλλου του δασάρχη ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου άσκησε και πάλι ενώπιον της Δικαιοσύνης προσφυγή, η οποία έγινε δεκτή και ακυρώθηκε το επίμαχο πρωτόκολλο, καθώς οι αυθαίρετες κατασκευές παραδόθηκαν οικειοθελώς προς κατεδάφιση από τον ιδιοκτήτη τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ
Η Οικονομική Αστυνομία θέλει να γίνει ΣΔΟΕ
Σχέδιο για την υποκατάσταση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος από την Οικονομική Αστυνομία επεξεργάζεται το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που όπως φαίνεται θέλει να αναλάβει ενεργότερο ρόλο στη σύλληψη της φοροδιαφυγής.
Εκτός από τις δηλώσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για κατάργηση του ΣΔΟΕ και επέκταση της Οικονομικής Αστυνομίας, υπάρχει σχέδιο υπουργικής απόφασης που προβλέπει την αναβάθμιση της Οικονομικής Αστυνομίας, η οποία θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα αρχεία του ΣΔΟΕ και τις εκθέσεις ελέγχου ανά πάσα στιγμή.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δυναμιτίσει το κλίμα μεταξύ Οικονομικής Αστυνομίας και ΣΔΟΕ με ορατό πλέον τον κίνδυνο να σταματήσουν οι έλεγχοι και οι συλλήψεις με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει τη δεδομένη στιγμή που η ανάγκη για σύλληψη της φοροδιαφυγής είναι επιτακτική. Στελέχη του ΣΔΟΕ αναρωτιούνται για το σχέδιο υπουργικής απόφασης (η οποία δεν έχει υπογραφεί από τον υπουργό Οικονομικών), δεδομένου ότι η Οικονομική Αστυνομία δεν γνωρίζει τη διαδικασία των ελέγχων. Επίσης αναφέρουν ότι η Οικονομική Αστυνομία διενεργεί μόνο συλλήψεις κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας, οι οποίες βασίζονται στις εκθέσεις ελέγχου του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει στη διάθεσή της η «Κ» «το προσωπικό τής υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας ενεργώντας προκαταρκτική εξέταση ή προανάκριση στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της έχει δικαίωμα άμεσης πρόσβασης στα αρχεία κάθε υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση».
Επίσης το σχέδιο υπουργικής απόφασης προβλέπει τα εξής:
– Η πρόσβαση του προσωπικού της Οικονομικής Αστυνομίας στα ηλεκτρονικά αρχεία του υπουργείου Οικονομικών πραγματοποιείται με απευθείας διασύνδεση σ’ αυτά μέσω ηλεκτρονικού ασφαλούς συστήματος επικοινωνίας, το οποίο λειτουργεί με μέριμνα της διεύθυνσης πληροφορικής του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, του τμήματος μελετών της υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας και δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος και της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών.
– Η πρόσβαση σε κάθε άλλη μορφής αρχεία, ηλεκτρονικά ή μη των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, για τα οποία δεν υπάρχει δυνατότητα απευθείας διασύνδεσης, πραγματοποιείται με την έκδοση ειδικού υπηρεσιακού σημειώματος, το οποίο υπογράφεται από τον διευθυντή της Οικονομικής Αστυνομίας ή άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο. Τα αιτούμενα στοιχεία χορηγούνται εντός προθεσμίας 10 ημερών από την υποβολή του αιτήματος. Σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις η χορήγηση των αιτούμενων στοιχείων πραγματοποιείται άμεσα.
– Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ενημερώνουν την Οικονομική Αστυνομία για θέματα που αφορούν την εφαρμογή της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας με κοινοποίηση των σχετικών διατάξεων (εγκύκλιοι αποφάσεις).
– Η οικονομική αστυνομία με την ολοκλήρωση της προανάκρισης ή της προκαταρκτικής εξέτασης ή των ερευνών που διενέργησε για φορολογικά και τελωνειακά αδικήματα, εφόσον προκύπτουν παραβάσεις ενημερώνουν άμεσα τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.
– Η γνωστοποίηση των παραβάσεων γίνεται με τη διαβίβαση στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών των αναγκαίων στοιχείων.
– Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών θα ενημερώνουν την Οικονομική Αστυνομία για την επιβολή ή μη των κυρώσεων καθώς και για το ύψος ή τη διάρκεια αυτών.
– Οταν διενεργείται ταυτόχρονα έλεγχος της Οικονομικής Αστυνομίας και υπηρεσιών του υπουργείου οικονομικών σε μία επιχείρηση για το ίδιο αντικείμενο, προηγείται η υπηρεσία που διενεργεί προανάκριση ή προκαταρκτική εξέταση.
– Για οποιοδήποτε ζήτημα ανακύψει ως προς την αρμοδιότητα, θα ενημερώνεται ο εισαγγελέας ο οποίος θα αποφαίνεται σχετικά.

Πηγή Καθημερινή

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Ρυθμίσεις δανείων που μετατρέπουν τη δόση σε ενοίκιο
Μπαράζ νέων προϊόντων, με τα οποία οι δόσεις του στεγαστικού δανείου θα μπορούν να μειωθούν ακόμη και κάτω από το μισό φτάνοντας στα επίπεδα ενός ενοικίου, είναι έτοιμες να ρίξουν στην αγορά οι τράπεζες.
Όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, αρκετά σύντομα, ακόμα και μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα κάνουν την εμφάνισή τους στο γκισέ δάνεια και προγράμματα νέου τύπου, μέσω των οποίων οι υπερχρεωμένοι - και όχι μόνο - δανειολήπτες θα μπορούν να φέρουν ξανά τις δόσεις τους σε διαχειρίσιμα επίπεδα.
Για παράδειγμα, σήμερα ένα δάνειο 200.000 ευρώ που αποπληρώνεται σε 25 χρόνια με επιτόκιο 4%, μεταφράζεται σε δόση 1.055 ευρώ τον μήνα. Ποσό που, πλέον, θεωρείται απαγορευτικό για την πλειονότητα των δανειοληπτών, ειδικά μετά το μπαράζ των μειώσεων σε μισθούς και συντάξεις αλλά και την πτώση του τζίρου των ελεύθερων επαγγελματιών.
Ενα από τα προϊόντα νέου τύπου που θα προσφέρουν οι τράπεζες, θα επιτρέπει το πάγωμα της πληρωμής κεφαλαίου για χρονικό διάστημα έως 5 ετών και την πληρωμή μόνο τόκων. Ετσι, στο δάνειο του παραδείγματός μας ο πελάτης της τράπεζας θα πληρώνει 8.000 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή μηνιαία δόση 666,6 ευρώ. Το ποσό αυτό, όπως αναφέρουν οι τραπεζίτες, είναι αντίστοιχο με το ενοίκιο που ούτως ή άλλως θα πλήρωνε για ένα ακίνητο αντίστοιχης αξίας, με τη διαφορά ότι δεν κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του και - αν η οικονομική του κατάσταση βελτιωθεί στο μέλλον - θα μπορεί να συνεχίσει να αποπληρώνει το κεφάλαιο ώστε κάποια στιγμή να γίνει κύριος του ακινήτου.
Ενα αντίστοιχο πρόγραμμα που έχουν στο συρτάρι τους οι τράπεζες, μετατρέπει το δάνειο απευθείας σε μακροχρόνια μίσθωση μειώνοντας ακόμα περισσότερο τα χρήματα που δίνει ο πελάτης κάθε μήνα, ενώ παράλληλα του επιτρέπει να αποκτήσει το ακίνητο στη λήξη της σύμβασης. Στην περίπτωση αυτή, όπως εξηγούν τραπεζικά στελέχη, η τράπεζα παίρνει στην κατοχή της το ακίνητο απεμπλέκοντας τον πελάτη από το στεγαστικό. Αντ' αυτού, του επιτρέπει να υπογράψει μακροχρόνια σύμβαση, αντίστοιχη με αυτή του leasing, για να μένει στο ίδιο σπίτι για 20 ή 30 χρόνια πληρώνοντας τίμημα αντίστοιχο ή κατώτερο του ενοικίου. Στο τέλος της σύμβασης ή τμηματικά κατά τη διάρκειά της, ο πελάτης θα μπορεί να πληρώνει στην τράπεζα επιπλέον ποσά, που αντιστοιχούν στην αξία του σπιτιού, ώστε εν τέλει να το πάρει στην κατοχή του.
Γιατί το κάνουν. Σύμφωνα με τους τραπεζίτες, είναι πλέον ζήτημα χρόνου τα προϊόντα αυτά να εμφανιστούν στην αγορά και η διάθεσή τους θα συμπέσει με τη διαδικασία της αναχρηματοδότησης, ώστε οι τράπεζες να δείξουν κοινωνικό πρόσωπο.
Πάντως, ο βασικός λόγος για τον οποίο μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία είναι η εκτίναξη των επισφαλειών και ο φόβος που έχει δημιουργηθεί στα τραπεζικά επιτελεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, αυτή τη στιγμή οι επισφάλειες στον τραπεζικό κλάδο έχουν διαμορφωθεί στο 15,9% για το 2011 και αναμένεται να ξεπεράσουν το 20% εντός του τρέχοντος έτους. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 30 δισ. ευρώ. Δηλαδή, περισσότερα χρήματα από τις ζημιές που ανακοίνωσαν οι τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες για το 2011, συμπεριλαμβανομένου και του PSI!
Επιπλέον, βασικό μέλημα των τραπεζιτών είναι να μην κατακρημνιστούν οι τιμές των ακινήτων, κάτι που μπορεί να συμβεί στην περίπτωση μαζικών κατασχέσεων και πλειστηριασμών. Αυτό το ενδεχόμενο θα ήταν καταστροφικό για τις τράπεζες καθώς στο χαρτοφυλάκιό τους έχουν εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα, ονομαστικής αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.
Παράλληλα, όπως εξηγούν, μια ανεξέλεγκτη πτώση στην κτηματαγορά θα οδηγούσε ακόμη και τους καλοπληρωτές δανειολήπτες να αθετήσουν τις πληρωμές τους, καθώς το ύψος του δανείου θα ήταν σαφώς υψηλότερο από την τρέχουσα αξία του σπιτιού και, συνεπώς, η αποπληρωμή του ασύμφορη.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα
Προσοχή στις νέες χρεώσεις από τις τράπεζες
Ήρθαν οι νέας γενιάς χρεώσεις από τις τράπεζες.
Πολλές τράπεζες πλέον, χρεώνουν με πρόστιμα και προμήθειες τους καταναλωτές -πελάτες τους, αν καθυστερήσουν στην αποπληρωμή των δόσεων δανείων ή καρτών, αλλά και όταν επιμένουν να συναλλάσσονται στα τραπεζικά γκισέ.
Οι χρεώσεις αυτές είναι εξαιρετικά υψηλές και μάλιστα είναι διαβαθμισμένες ανάλογα με το προϊόν. Για παράδειγμα το πρόστιμο για καθυστέρηση της πληρωμής πιστωτικής κάρτας ξεκινά από τα 4 ευρώ και φτάνει και τα 15 ευρώ. Ενώ η καθυστέρηση στην πληρωμή της δόση επιχειρηματικού δανείου μπορεί να επιφέρει πρόστιμο και 50 ευρώ.
Τα πρόστιμα ενσωματώνονται στις δόσεις δανείων και καρτών και έχουν ονομαστεί σε έξοδα διαχείρισης και παρακολούθησης λογαριασμού.
Από την πλευρά τους τα τραπεζικά στελέχη δικαιολογούν την νέα πρακτική, καθώς παραδέχονται ότι λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας παρατηρείται «πρωτοφανής αύξηση» του αριθμού των δανείων, πιστώσεων και πιστωτικών καρτών, που εμφανίζουν καθυστέρηση στην πληρωμή τους. Και ακριβώς αυτή η αύξηση των «κόκκινων» δανείων οδηγεί συνακόλουθα σε αύξηση του κόστους παρακολούθησης και διαχείρισης τους. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδος στο 9μηνο του 2011, το 14% των στεγαστικών δανείων βρέθηκε στο «κόκκινο» το 26% των καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών και το 13% των επιχειρηματικών δανείων.
Επίσης σταδιακά επανέρχονται και οι χρεώσεις για τις συναλλαγές στα γκισέ. Οι τράπεζες εισπράττουν προμήθεια 1-2 ευρώ για πληρωμές δόσεων δανείων και πιστωτικών καρτών, όταν γίνονται στο γκισέ, ενώ η ίδια συναλλαγή μέσω ΑΤΜ είναι ανέξοδη.
Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η οποιαδήποτε χρέωση είναι παράνομη, αφού σύμφωνα με τον νόμο οι τράπεζες «χρεώνουν» τις καθυστερούμενες οφειλές με τόκο υπερημερίας, που είναι 2,5% επιπλέον του συμβατικού τόκου.
Παράλληλα οι τράπεζες έχουν σταματήσει τις ανανεώσεις των πιστωτικών καρτών, που παρουσιάζουν καθυστέρηση. Το τελευταίο διάστημα οι περισσότερες τράπεζες, μόλις λήξει η πιστωτική κάρτα πριν προχωρήσουν στην ανανέωση της συμβουλεύονται ενδελεχώς τη «λευκή λίστα» του Τειρεσία και σταθμίζουν τη βαθμολογία φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας που έχει ο κάθε πελάτης. Όσοι συστηματικά καθυστερούν να πληρώσουν τις δόσεις των καρτών τους, «κόβονται» από το σύστημα και η πιστωτική τους κάρτα δεν ανανεώνεται μέχρι να καλύψουν πλήρως τις υποχρεώσεις τους.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Η εφορία μπλοκάρει τα αδήλωτα ακίνητα
Να «μπλοκάρει» αδήλωτα ακίνητα επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών. Προς την κατεύθυνση αυτή δρομολογεί μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) πλέγμα διασταυρώσεων στοιχείων από τη ΔΕΗ, το Κτηματολόγιο και το Ε9. Στοχεύει στην αποκάλυψη “κρυφών” τετραγωνικών μέτρων ή και ολόκληρων ακινήτων των οποίων οι ιδιοκτήτες τους ...αμελούν να τα δηλώσουν στην εφορία.
Κι αν μέχρι στιγμής έχει προχωρήσει η συνεργασία της ΓΓΠΣ με την ΔΕΗ και έχει υπάρξει δοκιμή των σχετικών αλγόριθμων για τις διασταυρώσεις σε ορισμένους δήμους , το Κτηματολόγιο δεν έχει πει το “ναι” στην αποστολή στοιχείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει τεθεί θέμα προσωπικών δεδομένων και γι΄ αυτό έχει ζητηθεί η Συνδρομή της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες αν η Αρχή ανάψει το πράσινο φως και δοθούν στο υπουργείο Οικονομικών τα στοιχεία από το Κτηματολόγιο η ΓΓΠΣ θα ξεκινήσει ελέγχους και διασταυρώσεις στα μητρώα των φορολογουμένων και στα ειδικά στοιχεία που έχουν δηλώσει για την επιφάνεια των ακινήτων τους προκειμένου να εντοπισθούν λάθη ή «παραλείψεις» που έγιναν στην επιφάνεια βάσει της οποίας φορολογείται το ακίνητο.
Οι έρευνες, θα γίνουν με αφορμή τα λάθη που εντοπίστηκαν στον υπολογισμό του τέλους ακινήτων (που εισπράττεται μέσω της ΔΕΗ), αλλά τα αποτελέσματα θα βοηθήσουν να εντοπιστούν τυχόν παραβάσεις και περιπτώσεις φοροδιαφυγής από ιδιοκτήτες που αποκρύπτουν την πραγματική φορολογήσιμη επιφάνεια των ακινήτων τους.
Στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της ΓΓΠΣ, θα ενταχθούν στοιχεία από τα έντυπα Ε9, το περιουσιολόγιο, του αρχείου της ΔΕΗ, του Κτηματολογίου. Μέσα από τις διασταυρώσεις αυτές, το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει να εντοπίσει περιπτώσεις ιδιοκτητών που έχουν δηλώσει στο έντυπο Ε9 λιγότερα τετραγωνικά μέτρα για κατοικίες, διαμερίσματα ή καταστήματα από αυτά που εμφανίζονται στο αρχείο της ΔΕΗ ή αν στη ΔΕΗ τα τ.μ. είναι λιγότερα από αυτά που έχουν δηλωθεί στο Ε9, και πληρώνεται μικρότερο ειδικό τέλος ακινήτων.
Θα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι με τους λογαριασμούς του Απριλίου θα ξεκινήσει η καταβολή του ειδικού τέλους ακινήτων για το 2012 . Θα πληρωθεί σε πέντε ισόποσες δόσεις μέχρι και το Ιανουάριο του 2013 .
Εξάλλου αμέσως μετά τις εκλογές η ΓΓΠΣ θα αρχίσει να στέλνει στους ιδιοκτήτες ακινήτων τους... ξεχασμένους λογαριασμούς για την πληρωμή του ΕΤΑΚ του 2009 και του Φόρου Ακίνητης Περιούσιας για το 2010 και 2011.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών για να μην πέσουν όλα τα βάρη μαζί στους φορολογούμενους θα υπάρξει χρονική απόσταση στην αποστολή των σημειωμάτων.
Ο υπολογισμός των φόρων στα ακίνητα γίνεται με βάση τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9).
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Άρθρο - 11 αλλαγές στο έντυπο Ε3, Οικ. Έτους 2012
Άρθρο του Κου Τύρη Ιωάννη, Προέδρου Δ.Σ. της Ένωσης ΦΟροτεχνών Βορείου Ελλάδος – Ε.ΦΟ.Β.Ε.
Απ’ ότι εκτιμάται φέτος αναμένεται να ακολουθηθεί και πάλι η διαδικασία του αυτοελέγχου για εκατοντάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, για να κλείσει οριστικά η χρήση 2011
και να αποφευχθεί τυχόν περιπέτειά τους με την εφορία.
Ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη ενέργεια, φαίνεται να καθίσταται, ειδικά για το σκέλος των δαπανών που θα επικαλεσθούν οι υπόχρεοι που θελήσουν να κάνουν χρήση της αυτοπεραίωσης για να μειώσουν τον φόρο που θα προκύψει, σε δειγματοληπτικούς ελέγχους που προανήγγειλε το Υπουργείο Οικονομικών. Κι αυτό γιατί το νέο έντυπο Ε3 με τις αλλαγές που έχει υποστεί, αποκρύβει παγίδες για τους εν λόγω φορολογούμενους όταν κληθούν από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Υπουργείου.
Η ΠΟΛ 1101/2012 Οδηγίες συμπλήρωσης οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών Ε3 έχει εκδοθεί από το Υπ. Οικονομικών έχοντας όλες αυτές τις αλλαγές και οδηγίες.
Παρακάτω παρουσιάζονται κωδικοποιημένες οι 11 αλλαγές του νέου εντύπου Ε3.
1. Κωδικός 593. Είναι νέος και βρίσκεται  στην πρώτη σελίδα του Ε3.
Διαγραμμίζεται από τους συγγραφείς, μουσουργούς και καλλιτέχνες, ζωγράφους ή γλύπτες ή χαράκτες, προκειμένου να κατανεμηθούν τα εισοδήματά τους στα οριζόμενα έτη. Εφόσον οι παραπάνω υπόχρεοι κάνουν χρήση της παραγράφου 7 του άρθρου 48 του ΚΦΕ, δηλαδή κατανέμουν τα ακαθάριστα έσοδα και τα καθαρά αποτελέσματα σε τέσσερα έτη, θα αναγράφουν το άθροισμα των προκυπτόντων ποσών του συγκεκριμένου έτους, καθώς και των μεταφερόμενων ποσών από τα προηγούμενα έτη, στον πίνακα ΣΤ΄ προς φορολόγηση.
2. Κωδικός 594. Είναι νέος κωδικός.
Συμπληρώνεται από όσους είναι υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων β΄ κατηγορίας και δεν τα τηρούν.
3. Κωδικός 342 Είναι παλαιός κωδικός
 Διαγράφηκε ο κωδικός 342 για το είδος της μελέτης των μηχανικών που υπήρχε για πληροφοριακούς λόγους.
4. Κωδικός 312. Είναι νέος κωδικός (Ν. 3888/2011) και προστέθηκε στον ΠΙΝΑΚΑ Ζ΄
Στον κωδικό αυτό αναγράφεται το ποσό της απόσβεσης της άδειας φορτηγού Δ.Χ.
5. Κωδικός 313. Βρίσκεται στον ΠΙΝΑΚΑ Ζ΄:
Συμπληρώνεται μόνο από τις ατομικές επιχειρήσεις και τους  ελεύθερους επαγγελματίες. Οι εταιρείες θα συμπληρώνουν αντίστοιχο κωδικό στο έντυπο Ε5.
6. Κωδικός 382 . Είναι νέος κωδικός και προστέθηκε στον ΠΙΝΑΚΑ Ζ΄
Αναγράφεται το ποσό της επένδυσης κινηματογραφικής παραγωγής. Επίσης προστέθηκαν οι κωδικοί 383α και 384β οι οποίοι θα διαγραμμίζονται ανάλογα με τη δραστηριότητα της επιχείρησης που επενδύει σε κινηματογραφική παραγωγή. Πιο συγκεκριμένα, ο κωδικός 383α που αντιστοιχεί στο 40% του ποσού της επένδυσης, θα διαγραμμίζεται εφόσον το φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον οπτικοακουστικό τομέα, δεν είναι μέτοχος ανώνυμης ΑΕ ή ΕΠΕ ή μέλος ΟΕ, ΕΕ ή κοινοπραξίας που δραστηριοποιείται στον οπτικοακουστικό τομέα, ενώ ο κωδικός 384β που αντιστοιχεί στο 20% του ποσού της επένδυσης, θα διαγραμμίζεται εφόσον το φυσικό ή νομικό πρόσωπο δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον οπτικοακουστικό τομέα, ή είναι μέτοχος ανώνυμης ΑΕ ή ΕΠΕ ή μέλος ΟΕ, ΕΕ ή κοινοπραξίας που δραστηριοποιείται στον οπτικοακουστικό τομέα.
7. Κωδικός 196 Είναι νέος κωδικός και προστέθηκε στον ΠΙΝΑΚΑ Θ΄
Στον κωδικό αυτό αναγράφεται το ποσό του συνόλου της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης για τις επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
8. Κωδικός 197 Είναι νέος κωδικός και προστέθηκε στον ΠΙΝΑΚΑ Θ΄
Ο κωδικός αυτός συμπληρώνεται από προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε., κ.λπ.) που μετατράπηκαν μέσα στη χρήση σε ΑΕ ή ΕΠΕ και τηρούσαν βιβλία Β΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
9. Κωδικοί 367, 368, 369, 370 και 371 Είναι νέοι κωδικοί και προστέθηκαν στον ΠΙΝΑΚΑ ΙΒ΄
Στους κωδικούς αυτούς αναγράφονται αναλυτικά οι δαπάνες των εταιρειών με Β΄ κατηγορίας βιβλία του Κ.Β.Σ., που αποκτούν γεωργικό εισόδημα, για πληροφοριακούς λόγους, προκειμένου να μην συμπληρώνεται ο πίνακας ΣΤ΄.
10. α) Κωδικοί 372, 373, 374, 375 και 376 Είναι νέοι κωδικοί και προστέθηκαν στον ΠΙΝΑΚΑ ΙΓ΄ και
συγκεκριμένα στον υποπίνακα των τεχνικών επιχειρήσεων
όπως και οι νέοι κωδικοί
β) κωδικοί 377, 378, 379, 380 και 381  στον υποπίνακα των οικοδομικών επιχειρήσεων, του ΠΙΝΑΚΑ ΙΓ΄
στους οποίους θα αναγράφονται αναλυτικά οι δαπάνες των τεχνικών και οικοδομικών επιχειρήσεων αντίστοιχα, για πληροφοριακούς λόγους, προκειμένου να μην συμπληρώνεται ο πίνακας ΣΤ΄.
Επισημαίνεται ότι, προκειμένου για τεχνικές επιχειρήσεις, ο αντίστοιχος υποπίνακας θα συμπληρώνεται για τα εισοδήματα από εκτέλεση τεχνικών έργων που έχουν αναληφθεί έως 31.12.2006, γιατί τα τεχνικά έργα που αναλαμβάνονται από 1.1.2007 και μετά, τα εισοδήματα που προκύπτουν από αυτά φορολογούνται λογιστικά.
11. ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΔ΄: Περιλαμβάνει τρεις υποπίνακες α, β και γ.
Στον υποπίνακα α΄ αναγράφονται τα στοιχεία για τα ταξί,
στον  υποπίνακα β΄ αναγράφονται τα στοιχεία για τα φορτηγά δημοσίας χρήσης, ενώ στον  υποπίνακα γ΄ αναγράφονται τα στοιχεία για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, διαμερίσματα, κάμπινγκ και λιανοπωλητές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Η ECON ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ
Σας ενημερώνει και σας υπενθυμίζει
“Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ
ΕΠΕΝΔΥΣΗ”
Ένωση ΦΟροτεχνών Βορείου Ελλάδος – Ανοιχτή η πύλη για τη Φορολογική Αναμόρφωση
Μετά από επικοινωνία μας με το Υπουργείο Οικονομικών, ενημερωθήκαμε ότι η πύλη για την κατάθεση της κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης (χρήση 2010), θα παραμείνει ανοιχτή. Μόλις έχουμε νεότερες πληροφορίες για τις ημερομηνίες που θα παραμείνει ανοιχτή η Πύλη, θα σας ενημερώσουμε με νεότερη ανακοίνωση.

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Παράταση δημοσιονομικής προσαρμογής και μικρότερη λιτότητα για την Ελλάδα
Παράταση στη δημοσιονομική προσαρμογή της Ελλάδας και των υπόλοιπων "αδύναμων κρίκων" του ευρώ έως το 2015 μελετούν οι Βρυξέλλες.
Η πιθανή αλλαγή σκυτάλης στη Γαλλία και οι πιέσεις από την Ισπανία, την Ελλάδα και την Ιταλία ξυπνούν επιτέλους την Ευρώπη από το λήθαργο σε ό,τι αφορά την αποτυχημένη συνταγή εξόδου από την κρίση. Οι φωνές πληθαίνουν για να δοθεί έμφαση στην Ανάπτυξη, η οποία εισέρχεται δυναμικά στην κοινοτική ατζέντα και εξελίσσεται σε θέμα πρώτης προτεραιότητας για τους ευρωπαίους ηγέτες.
Παράλληλα, στα θεσμικά όργανα της ΕΕ αλλά και σε κοινοτικές πρωτεύουσες αρχίζει να κερδίζει έδαφος η πρόταση για να δοθεί επιπρόσθετος χρόνος προσαρμογής στις χώρες που βρίσκονται σε Μνημόνια, ώστε να πετύχουν τους στόχους μείωσης των ελλειμμάτων.
Μετά τον υποψήφιο των Γάλλων Σοσιαλιστών Φ. Ολάντ και τον πρόεδρο της ΕΚΤ Μ. Ντράγκι, ο οποίος έκανε λόγο για «Σύμφωνο Ανάπτυξης,» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Φαν Ρομπέι δήλωσε χθες ότι προτίθεται να συγκαλέσει έκτακτη Σύνοδο Κορυφής, υπό τη μορφή δείπνου εργασίας, πριν από το προγραμματισμένο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 28-29 Ιουνίου.
Μάλιστα, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στις Βρυξέλλες, πιθανή ημερομηνία για τη διεξαγωγή αυτής της Συνόδου, που θα έχει ως θέμα την τόνωση της ανάπτυξης, είναι η 25η Μαϊου.
Βέβαια, ο Χ. Ρομπέϊ αναγνώρισε ότι δεν υπάρχουν «μαγικές λύσεις» για την επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας, υπογραμμίζοντας ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί θα πάρουν χρόνο για να αποδώσουν. Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου αναφέρθηκε ακόμη στα «σχιζοφρενικά» αιτήματα των αγορών που ζητούν «εδώ και τώρα» λιτότητα και ανάπτυξη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης ότι στις Βρυξέλλες έχει αρχίσει συζήτηση για να δοθεί χρονική παράταση στις προσπάθειες των κρατών μελών τους για μείωση των ελλειμμάτων τους, ως επίδειξη αλληλεγγύης στα δυσβάσταχτα μέτρα λιτότητας τα οποία έχουν κληθεί να εφαρμόσουν.
Όπως είναι φυσικό, επισήμως, η Κομισιόν αρνείται ότι διεξάγονται παρόμοιες διαβουλεύσεις, οχυρώνεται πίσω από τις αυστηρές διατάξεις των Μνημονίων και αποδίδει τα σχετικά σενάρια στις προεκλογικές συζητήσεις που διεξάγονται στην Ελλάδα και τη Γαλλία.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Εντολή για δέσμευση καταθέσεων χωρίς ακρόαση του φορολογούμενου
Τη δυνατότητα να μπορούν να προχωρούν σε δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών και καταθέσεων, θα έχουν άμεσα οι ελεγκτικές αρχές, μάλιστα χωρίς προηγούμενη ακρόαση του φορολογούμενου. Επιπλέον, σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Π. Οικονόμου, η δέσμευση θα γίνεται ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν έχει αποδειχθεί η φοροδιαφυγή, αλλά υπάρχουν στοιχεία γι' αυτήν
Έτσι, οι ελεγκτικές αρχές θα μπορούν πλέον να προχωρούν σε δέσμευση καταθέσεων για να διασφαλίσουν τα συμφέροντα του Δημοσίου και ακολούθως μέσα σε 15 ημέρες θα επιδίδουν στον υπόχρεο κλήση για ακρόαση για τις διαπιστώσεις που καταγράφηκαν στην Ειδική Έκθεση Ελέγχου.
Με την κλήση ο υπόχρεος καλείται εντός προθεσμίας 10 ημερών, η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ημέρας επίδοσης, προκειμένου να παράσχει εγγράφως τις απόψεις του επί των διαπιστώσεων της Ειδικής Έκθεσης Ελέγχου, προσκομίζοντας και κάθε αποδεικτικό στοιχείο των ισχυρισμών του.
Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες που έδωσε ο κ. Οικονόμου προς τον ελεγκτικό μηχανισμό, τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου λαμβάνονται εξαιρετικά και έχουν προληπτικό και επείγοντα χαρακτήρα, ως εκ τούτου εξαιρούνται της τήρησης του τύπου της προηγούμενης ακρόασης των φορολογουμένων, ούτως ώστε να δεσμευθούν οι λογαριασμοί και οι καταθέσεις καθώς και εν γένει τα περιουσιακά στοιχεία του υπόχρεου μέχρι εκδόσεως των σχετικών τίτλων βεβαίωσης.
Με βάση το σκεπτικό του υπουργείου Οικονομικών, η προηγούμενη κλήση των προσώπων που ελέγχονται για φοροδιαφυγή θα ματαίωνε το σκοπό του νόμου, ο οποίος έχει αναχθεί από το νομοθέτη, επιτρεπτώς κατά το Σύνταγμα, σε σκοπό επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος και θα έθετε σε κίνδυνο τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Για να μην εκδίδονται όμως απορριπτικές για τον τυπικό αυτό λόγο (της μη προηγούμενης ακρόασης) δικαστικές αποφάσεις, η αρμόδια για την εφαρμογή των μέτρων φορολογική αρχή οφείλει να επιδίδει με απόδειξη στον υπόχρεο, σε βάρος του οποίου εφάρμοσε τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου, κλήση προς επιγενόμενη ακρόαση για τις διαπιστώσεις που καταγράφηκαν στην Ειδική Έκθεση Ελέγχου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 ημερών από την ημερομηνία εφαρμογής των μέτρων.
Επισημαίνεται μάλιστα ότι σε περίπτωση μη τήρησης της ανωτέρω διαδικασίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας για την κλήση του ενδιαφερόμενου, η ενέργεια διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου παύει αυτοδικαίως να ισχύει, δηλαδή αίρονται στο σύνολό τους όλα τα σε βάρος του εφαρμοσθέντα μέτρα, χωρίς να χρειάζεται άλλη ενέργεια του αρμοδίου για την εφαρμογή των μέτρων αυτών οργάνου.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα
ΠΟΛ.1107/26.4.2012 Παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικον. έτους 2012 για τους υπόχρεους της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και για τα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 2 του άρθρου 101 του ΚΦΕ.
Αθήνα, 26 Απριλίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑTΑ Α΄. B΄

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ.Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝA
Πληροφορίες:Θανάσης Σαφαρής
Τηλέφωνο : 210 3375314
ΦΑΞ : 210 3375001
E-mail: d12.α@yo.syzefxis.gov.gr

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1107

ΘΕΜΑ: Παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικον. έτους 2012 για τους υπόχρεους της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και για τα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 2 του άρθρου 101 του ΚΦΕ.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Την με αριθμό Υ25/2011 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου» (ΦΕΚ 2792 Β΄/8-12-2011).

2. Τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 22 του νόμου 2020/1992 (ΦΕΚ 34Α’) με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών να παρατείνει με απόφαση, τις προθεσμίες που ορίζονται από τις κείμενες φορολογικές διατάξεις για υποβολή φορολογικών δηλώσεων σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

3. Τις διατάξεις του άρθρου 64 του ΚΦΕ (ΦΕΚ Α’ 151) που ορίζει τις προθεσμίες υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ.

4. Τις διατάξεις της περίπτωσης β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 107 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΦΕΚ Α’ 151) με τις οποίες ορίζεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων της παραγράφου 2 του άρθρου 101 του Κ.Φ.Ε.

5. Την ΠΟΛ.1055/29.2.2012 Α.Υ.Ο, παράταση προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012,

6. Την ανάγκη διευκόλυνσης των υπόχρεων σε υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet στα πλαίσια απλοποίησης των
φορολογικών διαδικασιών και των διαμορφωθεισών νέων συνθηκών στον τομέα οργάνωσης των φορολογικών υπηρεσιών.

7. Το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Η προθεσμία υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ, (Ο.Ε., Ε.Ε., κοινωνίες, κοινοπραξίες, κλπ.), που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 64 του ΚΦΕ, ανεξάρτητα αν η υποβολή τους γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου ή χειρόγραφα μέσω ΔΟΥ και ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους, η οποία λήγει στις 30 Απριλίου 2012, παρατείνεται μόνο για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των παραπάνω υπόχρεων που η υποβολή τους γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου έως και τις 18 Μαίου 2012.

2. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012 για όλα τα υπόχρεα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της παραγράφου 2 του άρθρου 101 του Κ.Φ.Ε, παρατείνεται έως και τις 18 Μαίου 2012.

3. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊστ. της Γραμματείας

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Π. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Ένωση ΦΟροτεχνών Βορείου Ελλάδος - Παράταση στην ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων Ε5
Μετά από επικοινωνία μας με το Υπουργείο Οικονομικών, ενημερωθήκαμε ότι θα δοθεί παράταση στις ηλεκτρονικές δηλώσεις Ε5, μέχρι τις 18 Μαΐου 2012
Το Πλήρες κείμενο της απόφασης ΠΟΛ. 1107/2012