Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Aπόσυρση ΙΧ το 2012 και επίσημα!
“Ανάσα” στους εισαγωγείς αλλά και τους εμπόρους αυτοκινήτων έδωσε για ακόμη ένα χρόνο η παράταση του μέτρου της απόσυρσης έως και στις 20 Δεκεμβρίου του 2012, επιβεβαιώνοντας πλήρως το δημοσίευμα της “Η” (22/12), καθώς συμπεριλήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της κυβέρνησης την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Ειδικότερα στον αριθμό Φύλλου 268, παράγραφος 4 και άρθρο 2 αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: “2. α. Η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010, όπως τροποποιείται με την παράγραφο β΄ της παρούσης παραγράφου και της παραγράφου 5 του άρθρου 30 του ν.3943/2011 παρατείνεται μέχρι το τέλος του 2012.
β. Το στοιχείο (ε) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται μετά από δέκα (10) ημέρες από την έκδοση της απόφασης της προηγούμενης περίπτωσης και για αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν μέχρι 20.12.2012. »
«2. Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010 και της παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 3943/2011,εφαρμόζονται για αυτοκίνητα που θα τελωνισθούν και θα καταβάλουν τις οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις μέχρι και 31.12.2012.»
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος μιλώντας στην “Η” τόνισε πως: “Η παράταση της απόσυρσης είναι πολύ θετική ειδικά αφού διαπιστώθηκε πως περίπου 50.000 ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων δεν είχαν αξιοποιήσει ακόμη το δικαίωμα από την διαγραφή του παλιού τους ΙΧ. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι η αγορά του αυτοκινήτου, για να εκλογικευτεί η πτώση που υφίσταται, θα πρέπει να μειωθούν σημαντικά τόσο τα Τέλη Κυκλοφορίας όσο και τα τεκμήρια που καθιστούν τα αυτοκίνητα ακόμη και μεσαίου κυβισμού είδος πολυτελείας!”.
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην “Η” πως: “Σωστή θεωρείται η παράταση του μέτρου της απόσυρσης και την επικροτούμε αλλά η εξαίρεση των εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων από το μέτρο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο λουκέτο και την ανεργία εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες εργαζόμενους. Ζητάμε από το υπουργείο να συμπεριλάβει έστω και καθυστερημένα στο μέτρο και τα εισαγόμενα ή εγχώρια μεταχειρισμένα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro4 και Euro5 ώστε να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατόν απώλειες στο κλάδο”.
Οσον αφορά στα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου κυριολεκτικά κατέρριψαν κάθε αρνητικό ρεκόρ καταγράφοντας πτώση 63,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 καθώς μόνο από τα Τέλη Ταξινόμησης εισπράχθηκαν μόλις 84 εκατ. ευρώ έναντι 233 εκατ. ευρώ.
Δεκέμβριος: Αύξηση 50% στις πωλήσεις ΙΧ
Εκτός πραγματικότητας χαρακτηρίζουν τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων του Δεκεμβρίου στελέχη της αγοράς καθώς η αύξηση κατά 50% που καταγράφηκε τον τελευταίο μήνα του έτους σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010 μόνο αληθινή δεν είναι. Ειδικότερα το Δεκέμβριο του 2011 πουλήθηκαν 5.536 νέα ΙΧ έναντι 3.691 οχημάτων ωστόσο τα εταιρικά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τις 2.000 ταξινομήσεις!
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις Δεκεμβρίου στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Toyota με 1.278 ταξινομήσεις και ακολουθούν η Opel με 556, η VW με 456, η Ford με 430 και η Fiat με 315 πωλήσεις ΙΧ.
Επομένως με τη λήξη της χρονιάς οι εισαγωγείς αλλά και οι έμποροι έσπευσαν να “πινακιδώσουν” καινούρια ΙΧ ώστε να πετύχουν τους στόχους που τους έχουν θέσει τα εργοστάσια και να διατηρήσουν τα ποσοστά κέρδους τους ενώ από την άλλη μεριά η λήξη της ημερομηνίας εκτελωνισμού οχημάτων Euro4 αποτέλεσε αφορμή για κάποιους άλλους ώστε να ταξινομήσουν τα αυτοκίνητά τους με χαμηλά Τέλη Ταξινόμησης...
Σε επίπεδο έτους η αγορά αυτοκινήτου το 2011 σημείωσε πτώση 30,9% σε σχέση με το 2010 καθώς πουλήθηκαν 97.678 νέα ΙΧ έναντι 141.499 οχημάτων.
Σε επίπεδο έτους οι εταιρείες που πρωτοστάτησαν ήταν η Toyota με 12.148 πωλήσεις και ακολουθούν η Opel με 11.440, η VW με 9.465, η Ford με 6.427 και η Fiat με 5.816 πωλήσεις ΙΧ.
Ζήτω η πετρελαιοκίνηση!
Ιδιαίτερα έντονο ήταν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία περίπου 1 στα 4 καινούρια ΙΧ που πουλήθηκαν το Δεκέμβριο αφορούσε σε κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως οι καταναλωτές αναζητούν κάποιο ΙΧ με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης και σίγουρα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πέραν της χαμηλής κατανάλωσης έχουν και πολύ χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας. Μάλιστα ειδικά για το Δεκέμβριο από τα 5.535 νέα ΙΧ τα 1200 αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα που σε ποσοστό μεταφράζεται σε 23% των συνολικών πωλήσεων!
Φορτηγά
Τελικά στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης εξαιρέθηκαν και πάλι τα βαριά φορτηγά όπως επίσης και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες της “Η” ειδικά για τα βαριά φορτηγά ετοιμάζεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης ειδικό σχέδιο επιδότησης για αγορά καινούριων οχημάτων που πληρούν όμως την οδηγία ρύπων Euro5 ή μεταγενέστερης. Ειδικότερα το υπουργείο εξετάζει την επιδότηση των παλαιών ή νέων μεταφορικών εταιρειών για αγορά καινούριων φορτηγών με επιδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. Πάντως όπως αναφέρουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών η αγορά φορτηγών Euro 5 ξεκινά από τις 40.000 ευρώ ενώ στα μεγάλα φορτηγά (άνω των 20 τόνων) το κόστος ξεπερνά τις 100.000 ευρώ! Ο ιδιοκτήτης φορτηγού κ. Π. Παναγόπουλος ανάφερε στην “Η” πως: “Ο πράσινος δακτύλιος από την 1η Μαίου απαγορεύει την κυκλοφορία των παλαιών φορτηγών στην Αττική. Ωστόσο από την στιγμή που δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για απόσυρση του παλιού με επιδότηση αγοράς του καινούριου εκατοντάδες επαγγελματίες θα μείνουν άνεργοι. Οσον αφορά στην επιδότηση μέσω ΕΣΠΑ μπορεί να βοηθά τον κλάδο ωστόσο από την στιγμή που δεν υπάρχει μεταφορικό έργο το μέτρο θα αποτύχει.”.
Συγκριτικά κρατικά έσοδα 11μηνου 2011-2010 από αγορά ΙΧ
Τέλη Κυκλοφορίας Τέλη Ταξινόμησης
2011 127 εκατ. ευρώ 84 εκατ. ευρώ
2010 525 εκατ. ευρώ 233 εκατ. ευρώ
Διαφ.11-10 -75,8% -63,9%
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Δεκ. 2011-2010
Εταιρεία Δεκ-11 Διαφ. % 2011 vs 2010 Δεκ-10
TOYOTA 1.278 340,7% 290
OPEL 556 44,8% 384
VOLKSWAGEN 456 108,2% 219
FORD 430 99,1% 216
FIAT 315 45,2% 217
NISSAN 134 57,6% 85
HYUNDAI 160 -31,3% 233
SKODA 201 -36,2% 315
CITROEN 141 60,2% 88
PEUGEOT 97 -14,2% 113
SUZUKI 159 84,9% 86
SEAT 103 43,1% 72
AUDI 123 -20,1% 154
KIA MOTORS 157 336,1% 36
MERCEDES 200 -36,5% 315
BMW 165 77,4% 93
CHEVROLET 57 67,6% 34
ALFA ROMEO 84 20,0% 70
RENAULT 115 -8,0% 125
SMART 92 -44,2% 165
VOLVO 100 233,3% 30
MITSUBISHI 45 50,0% 30
HONDA 39 2,6% 38
MINI 68 -34,6% 104
DAIHATSU 107 365,2% 23
DACIA 44 22,2% 36
MAZDA 21 -22,2% 27
SUBARU 18 125,0% 8
JEEP (CJD) 8 60,0% 5
LANCIA 38 40,7% 27
SAAB 3 -76,9% 13
LEXUS 7 -
ABARTH 1 -85,7% 7
PORSCHE 1 0,0% 1
LANDROVER 8 -
LADA 2 100,0% 1
JAGUAR 1 0,0% 1
SSANGYONG 1 -95,0% 20
Σύνολο 5.536 50,0% 3.691
ΠΗΓΗ: Ημερησία