Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Στροφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες
Μπαράζ νέων υπηρεσιών στα εναλλακτικά δίκτυα ετοιµάζουν οι τράπεζες, προκειµένου να «σπρώξουν» προς αυτή την κατεύθυνση όσο το δυνατόν περισσότερους παραδοσιακούς πελάτες.
Ετσι ενισχύουν τα ATM, το e-banking και το phone-bankingέχονταςως απώτεροστόχο να µειώσουν τον αριθµότων συναλλα γώνπου γίνονται στο κατάστηµα.
«Τα καταστήµατα χρειάζονται για να πουλούν δάνεια και αφού αυτή τη στιγµή δεν το κάνουν,δεν χρειάζονται», αναφέρει χαρακτηριστικά κορυφαίος τραπεζίτης, δικαιολογώντας τη στροφή στα εναλλακτικά δίκτυα.
Ετσι, όσο οι ηλεκτρονικές συναλλαγές πολλαπλασιάζονται τόσοανοίγει ο δρόµος για µειώσεις στον αριθµό των καταστηµάτων, επιτρέποντας την οικονοµία σε λειτουργικά έξοδα.
Μάλιστα, το τελευταίοδιάστηµα τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής επιλέγουν ακόµα και µεγαλύτερες ηλικίες, καθώς ο κόσµος ξεπερνά τις φοβίες του. Ενδεικτικό είναι ότι σήµερα περισσότεροι από 1 εκατ. Ελληνες είναι ενεργοί χρήστες e-banking, ενώ συνολικά µία στις δύο συναλλαγές πραγµατοποιείται ηλεκτρονικά.
«ΑΠΟΒΑΣΗ» ΣΤΗΝ ΚΊΝΗΤΗ. Το µεγάλο στοίχηµα των τραπεζιτών πάντως είναι η επέκταση τωνυπηρεσιών του e-banking και στα κινητά τηλέφωνα. Οι υπηρεσίες νέας γενιάς επιτρέπουν σε όσουςέχουν κινητό τηλέφωνο να µεταφέρουν χρήµατα από λογαριασµό σε λογαριασµό ή να πληρώνουν οφειλές σε δηµόσιες καιιδιωτικές εταιρείες. Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να έχουν άµεση πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο των µετοχών τους, να ενηµερώνονται για τηνπορεία του Χρηµατιστηρίου και να πραγµατοποιούν αγοραπωλησίες. Τέλος, οι κάτοχοικινητού τηλεφώνου µπορούν άµεσα και όλο το 24ωρο να υποβάλουν αιτήσεις για δάνεια, πιστωτικές κάρτες, έκδοση µπλοκ επιταγών και µια σειρά από άλλες υπηρεσίες. Ενδεικτικό της ανά πτυξης είναι ότι ήδη τέσσερις µεγάλες τράπεζες, η Εθνική, η AlphaBank, η Eurobank και η Citibank, έχουν δηµιουργήσει εφαρµογές phone-banking για το δηµοφιλέςτηλέφωνο iPhone της Apple.
ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ. Παράλληλα, µια σειρά απότράπεζες ετοιµάζουν καινοτόµες υπηρεσίες οι οποίες αξιοποιούν τα εναλλακτικά δίκτυα και στρέφουν σε αυτά τους πελάτες τους. Η πιο πρόσφατη από αυτές είναι το «Λεφτά στο λεπτό» της Τράπεζας Πειραιώς. Η εν λόγω υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της τράπεζας να δώσουν µετρητά σε οποιονδήποτε ανά πάσα στιγµή. Ο παραλήπτης, ο οποίος δεν χρειάζεται να είναι πελάτης καµίας απολύτως τράπεζας, παραλαµβάνει τα χρήµατα από οποιοδήποτε ΑΤΜ της Τράπεζας Πειραιώς, άµεσα και δίχως τη χρήση κάποιας κάρτας, απλά πληκτρολογώντας έναν κωδικό µίας χρήσης. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο µπορεί και ο ίδιος ο αποστολέας των χρηµάτων να προβαίνει στην παραλαβή των µετρητών και ουσιαστικά να κάνει ανάληψη χωρίς κάρτα. ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
1.000.000 είναι οι χρήστες υπηρεσιών e-banking στην Ελλάδα 50%
και πλέον από τις συνολικές συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά 40%
των συνολικών συναλλαγών γίνονται µέσω ATM 51%
των online καταναλωτών επιλέγουν τράπεζα µε βάση το e-banking site της 50%
των πελατών κρίνουν την αξιοπιστία της τράπεζας µε βάση τις υπηρεσίες e-banking 75%
αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα το τελευταίο έτος €1,4 δισ.
ο τζίρος του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα το 2010
ΠΗΓΗ: Τα Νέα