Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

ΙΧ: Από 1 Νοεμβρίου σε ισχύ τα νέα τέλη κυκλοφορίας. Ποιοι είναι κερδισμένοι
Σε μια ζωτικής σημασίας παρέμβαση για τον κλάδο του αυτοκινήτου προέβη το υπουργείο Οικονομικών βάσει της οποίας τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011 θα έχουν ισχύ από την 1η Νοεμβρίου του 2010 αντί την 1η Ιανουαρίου του 2011.
Ουσιαστικά πρόκειται για το «φιλί» της ζωής σε έναν κλάδο που έχει βιώσει την οικονομική κρίση με απίστευτο τρόπο ενώ αν τα Τέλη ίσχυαν από το νέο έτος οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ήταν δεδομένο πως θα «πάγωναν» έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2010 με ό,τι και αν σήμαινε αυτό για ένα ολόκληρο κλάδο.
Παράλληλα με τη μεταφορά των τελών κατά δύο μήνες νωρίτερα ανακοινώθηκαν και τα Τέλη Κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων στα οποία ακολουθήθηκε η ίδια οδός με την προηγούμενη κυβέρνηση βάσει της οποίας όσα υβριδικά και μοντέλα υδρογόνου με κινητήρες άνω των 1.900 κ.εκ. αλλά και Δ.Χ. ταξινομηθούν μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 θα καταβάλουν το ήμισυ των τελών που ισχύει στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ιδιαίτερα θετική ερμηνεύουν τη διόρθωση που έκανε το υπουργείο Οικονομικών και θέτει σε ισχύ τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας κατά δύο μήνες νωρίτερα τόσο ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων όσο και ο Σύνδεσμος των Εμπόρων.
Ωφελημένοι
Ειδικότερα, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ανδρέας Ανδρικόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά στην «Η»: «Το βασικό ζήτημα είναι πως σε κάποια αυτοκίνητα ανάλογα με τον συνδυασμό εκπομπών και κυβισμού προέκυπταν είτε ωφελημένοι είτε ζημιωμένοι από τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας.
Και μάλιστα με τέτοιο τρόπο ώστε αν κάποιος είχε ένα όχημα που θα έβγαινε ωφελημένος με το παλαιό σύστημα, θα έσπευδε να το ταξινομήσει εντός του 2010 και αντίστροφα κάποιος άλλος που ήταν ωφελημένος με το νέο σύστημα θα περίμενε να το ταξινομήσει με το νέο έτος. Επομένως όλο αυτό το μέτρο που θα ισχύσει από την 1η Νοεμβρίου θα θέσει άμεσα έναν κανόνα, με αποτέλεσμα να μπορέσει να ισορροπήσει η αγορά».
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Ευριπίδης Κωνσταντινίδης ανάφερε χαρακτηριστικά στην «Η»: «Η μεταφορά ισχύος των τελών κυκλοφορίας κατά δύο μήνες νωρίτερα, αποτελεί μια θετική εξέλιξη γιατί βοηθά την αγορά ώστε να μην παγώσουν οι πωλήσεις μέχρι τέλος του χρόνου. Ωστόσο πιστεύω ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που θα αγορασθούν τον Οκτώβριο θα πρέπει να υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων, με το νέο σύστημα και όχι με το παλαιό καθώς κανείς δεν πρόκειται να εκδώσει πινακίδες κυκλοφορίας στο νέο του αυτοκίνητο τον 10ο μήνα του έτους και να καταβάλλει για πάντα πολύ υψηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας».
Τα υβριδικά
Τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.900 κ. εκ. Διαμορφώνονται ανάλογα με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα μειωμένα ωστόσο κατά το ήμισυ. Ειδικότερα για το γνωστό μοντέλο Lexus RX450h τα τέλη Κυκλοφορίας αν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 διαμορφώνονται σε 111 ευρώ ενώ στο κορυφαίο Lexus GS 450h διαμορφώνονται στα 180 ευρώ. Τέλος στη ναυαρχίδα της Lexus LS 600h τα τέλη κυκλοφορίας αγγίζουν τα 274 ευρώ. Στο μοντέλο της BMW X6 ActiveHybrid τα τέλη διαμορφώνονται στα 288 ευρώ. Στην υβριδική λιμουζίνα της Mercedes S400 Hybrid τα τέλη αγγίζουν τα 209 ευρώ ενώ για την ίδια έκδοση με πιο μακρύ αμάξωμα τα τέλη ανέρχονται σε 211 ευρώ.
Όσον αφορά στα υβριδικά μοντέλα με κινητήρες κάτω των 1.900 κ. εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 3 ευρώ τα οποία αφορούν στην απόκτηση του αυτοκόλλητου.
ΠΗΓΗ: Ημερησία