- Στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κυβικά εκατοστά και άνω. Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο νέος φόρος αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και το κράτος εκτιμά πως θα εισπράξει 68 εκατ. ευρώ.
Πάντως οι μεγαλύτεροι χαμένοι από το νέο φόρο πολυτελείας είναι εκείνοι που απέκτησαν το νέο τους ΙΧ μετά την 1/11/2010 καθώς τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των ρύπων ενώ τα τεκμήρια είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ειδικότερα πάρα πολλά 2λιτρα αυτοκίνητα κατέβαλλαν για τέλη κυκλοφορίας έως και 151 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων. Πλέον με το νέο φόρο θα καταβάλλουν επιπλέον 440 ευρώ κάθε χρόνο. Αντίστοιχα κάποιος που απέκτησε ένα 3λίτρο αυτοκίνητο με ετήσια τέλη κάτω των 300 ευρώ θα επιβαρυνθεί με 1.780 ευρώ κάθε χρόνο.
- Στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί των προβλεπόμενων ποσών των τεκμηρίων διαβίωσης. Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Από την επιβολή του φόρου πολυτελείας εξαιρούνται τα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα ή μη ολικού μήκους μέχρι6 μέτρα.
- Στις πισίνες εσωτερικές και εξωτερικές. Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
- Στα αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα. Ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
Η έκτακτη εισφορά από 6% έως 10% για τα έτη 2012-2015 επιβάλλεται στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με την εκμετάλλευση, ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία πάνω από 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
ΠΗΓΗ: Ημερησία